Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Höjning, erfarenheter?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Höjning, erfarenheter?

Sugen på att höja bilen lite, tycker det ger en schysst look och ett lite maffigare intryck. Dock inte intresserad av någon hysterisk 6-7" höjning för 20000+kr. Kompisen höjde sin ram med hjälp av någon slags klossar som sattes in ovanpå fjäderbenen, nåt sånt. Någon som vet mer om detta? Pris? Var köpa? Nackdelar? Osv
Blir antagligen projekt till nästa år, men lik väl att forska i förväg [emoji2]


I like turning money into noise!
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Höjning, erfarenheter?

Tjena!

Det finns många höjningskit, bland annat spacers o liknande som din kompis monterat på sin Ram. Vill man bara höja lite så kan man använda inlägg/spacers eller höja hela karossen (om det är större hjul man vill ha på). Beroende på vilken typ av höjning så kan det även behövas en hjulinställning.

För extrem höjning så blir det ofta nya stötdämpare runtom och massa annat, men det ska inte behövas om man bara vill höja den några tum.

Kolla bland annat på ebay.com, sök efter "Chevrolet Avalanche lift kit". Summit Racing finns också och många andra butiker, Dalhems beställer från dem ofta tror jag, men billigast blir om du själv tar hem grejorna.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Höjning, erfarenheter?

Det är ju typ såna spacers jag tänker på. Kanske ett par tum bara, annars måste det till nya hjul för att de inte ska se dumt ut bara. Är det svårt att montera? För en vanlig person menar jag :)


I like turning money into noise!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Höjning, erfarenheter?

Blir nog inga problem att montera, bara man har lite verktyg och mekat tidigare =) Finns dock massa olika kit, så tillvägagångsättet beror på vilket man köper.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar