Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Miltontyra
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 21 sep 2015, 21:04

kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

Jag har köpt en kupevärmare (defa) som jag ställt in i bilen och provat att dra sladden genom dörren, bakluckan och fönstret. Jag har även provat att flytta runt kupevärmaren i bilen men hur jag än gör så utlöses larmet när kupevärmare slås på. Finns det någon som kan komma med något tips på hur man kan göra?

Ibland har jag mina katter lösa i bilen och även då går larmet. Är det någon som vet om man kan husdjursanpassa larmet?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

Tjena!

Vet inte riktigt hur larmet funkar på den bilen, men finns det inte en knapp i takkonsollen där man kan stänga av sensorn inuti bilen, så att den bara larmar dörrarna, huven osv.?

Annars kanske det fungerar att låsa allting manuellt?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Miltontyra
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 21 sep 2015, 21:04

Re: kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

Tack för dina tips!

Jag har testat att låsa bilen manuellt med värmaren på men efter ett tag så går larmet i gång iallafall.

Jag har hittat en knapp i takpanelen som jag misstänker är sensorknappen? På knappen är det en överstruken bil samtidigt som man kan skönja att det är några streck i kupén. Knappen finns inte beskriven i instruktionsboken och när man trycker på knappen så händer inget. Den fjädrar bara tillbaka. Man kan inte trycka ned den så att den stannar i ett annat läge. Jag funderar om man ska hålla den intryckt i några sekunder för att koppla ur sensorn eller hur brukar det funka?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

Hej!

Prova att trycka på knappen innan du stiger ur och låser bilen (vänta runt 10 sek innan du låser den efter att alla dörrar stängts). Fungerar det inte att bara trycka på knappen så kan du prova hålla inne den någon sekund.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Miltontyra
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 21 sep 2015, 21:04

Re: kupevärmare utlöser larm, chevrolet Captiva

Det funkar :D :D :D :D :D Tusen tack för tipsen!
Skriv svar