Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Läcker in vatten Fiesta 2001

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
Tretorn76
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 20 jul 2014, 09:20

Läcker in vatten Fiesta 2001

Har precis införskaffat mig en Ford Fiesta -01 med Ac. Problemet jag har är att mattorna fram blir plaskblöta efter en stunds körande. Verkar som om fläkten trycker ut vatten via nedre munstyckena. Antar att detta är regnvatten då det inte smakar glykol. Ac:n verkar släppa ut sitt vatten under bilen, precis som den ska. Nån som vet om det finns några dräneringshål eller liknande och var de sitter till fläktsystemet. Har haft kupefiltret ute och det är torrt samt behållaren till denna.
Senast redigerad av Avenger den sön 20 jul 2014, 12:24, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodell i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Läcker in vatten Fiesta 2001

Hej - Om det även uppstår när det inte regnar ute så tror jag att det har med A/C:n att göra, kolla om du hittar några dräneringsslangar/dräneringshål om du öppnar motorrummet och kolla vid torpedväggen längre ned (plåten som avskiljer mot kupén). Om A/C:n kanske kyler för bra så kan det nog bli såhär också, kontrollera om mängden luft ifrån utblåsen minskar efter ett tag, så att inte det blir för isigt och den blockerar luftutblåsen. Prova även att dra säkringen eller reläet för systemet och se om det inte kommer samma mängd vatten längre vid mattorna.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar