Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Hej!

Kommer med största sannolikhet att byta in min Dodge Charger mot en Mustang 2013.
Den har Stripes på huv som går vidare längs sidan av bilen, är dessa lackade eller kan man ta bort dessa med t.ex värmepistol? Vågar man göra detta själv eller ska man lämna in isf?
Just dessa stripes på sidan som jag är osäker på att jag vill ha kvar på bilen.
Dodge Charger 5.7 -06
Annons
Användarens profilbild
Pierre_Kopp
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 10 apr 2015, 17:55

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Kan du lägga upp en närbild på stripen typ i framkant [emoji4]
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Det är säkert stripes som är monterade i efterhand på fabriken eller av någon firma, de brukar inte lackera dem då man isf är "låst" att ha dem kvar, om man nu inte vill lägga pengar på en omlackering.

Värmepistol hade jag inte använt, då måste man kunna hålla den på rätt avstånd från lacken hela tiden, de blir grymt varma och kommer man för nära så är det kört. Varmt vatten (riktigt varmt vatten) blandat med lite bilschampo eller annat medel fungerar bra, värm upp dekalen rikligt och dra sedan bort den med naglarna, allting borde följa med på en så pass ny bil, om den inte stått i solen och dekalen blivit skadad.

Efteråt kan man tvätta av hela bilen och polera lite om det blivit nyansskillnader, men det har det nog inte på bara 2 år.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Har ingen riktigt nära bild, men här är en:
http://i.imgur.com/HTM8RHU.jpg?1

[bilder][/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Avenger skrev:Det är säkert stripes som är monterade i efterhand på fabriken eller av någon firma, de brukar inte lackera dem då man isf är "låst" att ha dem kvar, om man nu inte vill lägga pengar på en omlackering.

Värmepistol hade jag inte använt, då måste man kunna hålla den på rätt avstånd från lacken hela tiden, de blir grymt varma och kommer man för nära så är det kört. Varmt vatten (riktigt varmt vatten) blandat med lite bilschampo eller annat medel fungerar bra, värm upp dekalen rikligt och dra sedan bort den med naglarna, allting borde följa med på en så pass ny bil, om den inte stått i solen och dekalen blivit skadad.

Efteråt kan man tvätta av hela bilen och polera lite om det blivit nyansskillnader, men det har det nog inte på bara 2 år.
Lättsamt att göra själv eller ska man lämna in tycker ni?
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

En annan fundering, då jag inte har sett bilen IRL ännu, tror ni man kan få grillen ännu mörkare eller är det bara ljuset på bilden som gör att den ser ljusare ut? :)
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Mycket snygg bil!! Röda stripes passar perfekt på den svarta färgen!

Jag tror att det går bra att ta bort stripsen själv (om det är stripes), borde inte ta lång tid om det är hela stycken på sidorna.

Grillen kanske är lite solblekt då det är ABS-plast samt att ljuset reflekteras =) Går nog att få den mörkare om man lackerar, men då är det snyggast med mattsvart så att den inte blänker som bilens lack.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Avenger skrev:Mycket snygg bil!! Röda stripes passar perfekt på den svarta färgen!

Jag tror att det går bra att ta bort stripsen själv (om det är stripes), borde inte ta lång tid om det är hela stycken på sidorna.

Grillen kanske är lite solblekt då det är ABS-plast samt att ljuset reflekteras =) Går nog att få den mörkare om man lackerar, men då är det snyggast med mattsvart så att den inte blänker som bilens lack.
Gillar huvstripsen, är dock lite osäker på om jag vill ha stripsen på sidorna, Men är väldigt exalterad, åker nog dit nästa helg och köper den :)

[bilder][/bilder]

[bilder][/bilder]

Förhandlat till mig andra fälgar än de på bilderna också, tycker det blir för mycket gummi med 18tums.

[bilder][/bilder]

Blir nog bra detta :D
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Håller med dig, känns som att man vill ha stripsen på sidorna men ändå inte, lite hälften hälften.

Grymt snygg bil är det iaf!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Blir en liten bump, men det blev inget köp av denna bilen, dagen innan avfärd gjorde jag en carfax och fick reda på att den var totalkvaddad i USA, kollade upp chassinr o hittade bilder på spektaklet, kändes väldigt olustigt att köpa en krockad bil.

However sitter jag nu på tåget för att köpa en 2012 camaro SS, svensksåld o på bilfirma, good feelings! :)

Lär göra separat tråd vid senare tillfälle
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Spännande!

-tapa-
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Ang. utanpåliggande plastdekaler. Använder hårtork. Räcker med halvfart så lossnar de snällt utan att lacken tar skada.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford Mustang 2013 Borttagning av stripes?

Tråkigt med den förra bilen, hoppas du blir nöjd med Camaron så att den är i bra skick.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar