Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
tygstolen
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 09 jul 2015, 10:29

Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Hej
Har försökt få nån bilfirma att hjälp mig med detta men ingen verkar direkt sugen
hoppas att nån här kanske vill ta sig an detta (mot betalning förstås) eller känner nån som kan.

Inklippt från mejl:
----
Jag har en Ford Mustang -66 Coupé som jag har
fixat lite med själv och kommit fram till att jag behöver hjälp med plåtarbeten.

Problemet som ska åtgärdas är det klassiska Mustang-ventilationsutrymmet mellan
vindrutan och motorhuvven. Det var totalt sönderrostat och därför rann det in vatten när
det regnade.
Jag passade även på att ta bort vindrutan för att ta bort rost där under.

Jag har därefter tagit bort rost genom slipning och bortkapning av plåtdelar.
Jag har köpt nya delar som ska passa för återmontage.

Det är plåt och svetsjobbet jag behöver hjälp med, jag har provat lite själv
men det blev inte bra helt enkelt.

Bilen har nu stått i ett par år då jag gift mig, skaffat barn och flyttat så
den har direkt inte varit prioriterad.
Den kommer inte heller vara prioriterad ett tag framöver... ca 1 år eventuellt
då vi väntar tillökning till familjen och jag tänker mig passa på att lämna bort den under denna tid
för plåtarbeten.


Jag har bilder på kalaset som jag kan skicka över om ni är intresserade av att räkna på det.


Mina frågor till er:

Gör ni såna jobb?
Kan ni tänka er en överenskommelse där min bil står hos er under en längre tid och
ni kan jobba på den när ni vill?
Kan ni lämna ett fast pris på det? (självklart får ni offerera först, jag skickar bilder)

Det största problemet är att jag måste köra bilen på släp så jag vill ju helst hitta en som
garanterat kan göra jobbet innan jag visar upp bilen fysiskt.
Jag ska dock skicka bra bilder med utförlig förklaring för att underlätta ert offeringsarbete.

Hoppas ni är intresserade av att hjälpa mig!
Annons
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Jag känner ett fåtal entusiaster som gör sådant på sina egna bilar. Tror inte att en bilfirma med krav på intäkter, moms, anställda etc kan ge dig ett vettigt pris på detta. Däremot kan jag be min kamrat Johan räkna på de timmar han lagt ner på sin Firebird och ge dig ett tidsförslag.

-tapa-
Användarens profilbild
tygstolen
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 09 jul 2015, 10:29

Re: Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Jag känner ett fåtal entusiaster som gör sådant på sina egna bilar. Tror inte att en bilfirma med krav på intäkter, moms, anställda etc kan ge dig ett vettigt pris på detta. Däremot kan jag be min kamrat Johan räkna på de timmar han lagt ner på sin Firebird och ge dig ett tidsförslag.

-tapa-
Kanon! Kontakta mig via jdaneby@live.se om intresse finns.
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Var står bilen?

-tapa-
Användarens profilbild
Rabidus
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 jul 2015, 11:41

Re: Hjälp med plåtarbete Mustang 66

Hej.

Jag har också en 66:a och jag bor i Stockholm. Jag råkade ut för en olycka på Essingeleden och försäkringsbolaget kunde bara rekommendera ett företag: Wallbergs Plåt i Solna - Stockholm.

Jag kan starkt rekommendera dessa killar och jag kommer överlämna fler projekt till dom.

Kontakt information finns här: https://plus.google.com/100866373893046 ... l=se&hl=sv

Kruthusbacken 66 169 52 Solna
08-83 80 99

Lycka till!
//Jesper
Skriv svar