Det var intressant info, har aldrig kikat på skillnaderna mellan spridarrören
Etanolkonvertera ? Voyager
Re: Etanolkonvertera ? Voyager
Du "har" kört säger du? Har motorerna skurit i de andra maskinerna?
Skämt åsido =)
Annons
- Mr_Andersson78
- Van
Jag vet inte om det är sant, men skulle vara intressant att veta. däremot tror jag inte alls på allt snack om attdet skullevara andra materialval i etanolbilarna. etanol brinner ju kallare och smörjer bättre än bensin. skulle väl vara bensinmodellerna somvar högre specade isåfall som har det aggressivare bränslet. etanol kan man ju dricka, har jag hört...Avenger skrev:Du "har" kört säger du? Har motorerna skurit i de andra maskinerna?Skämt åsido =)
Chrysler Grand Voyager-97. *skrotad*
Chrysler Grand Voyager-98.
Chrysler Sebring LImited-05.
"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
Det står in manualen att allt gummimaterial i bränsleledningssystemet är anpassat efter etanol som fräter betydligt mer än bensin =)
- Mr_Andersson78
- Van
Mja... Jag tror väl inte att det fräter, däremot kan det tänkas att etanol torkar ut gummi mer än bensin.
Vid närmare kontroll visar det sig att jag har ett "U" som 8:e tecken i chassienummret? Vad kan nu det betyda?
Vid närmare kontroll visar det sig att jag har ett "U" som 8:e tecken i chassienummret? Vad kan nu det betyda?
Ja precis, torka ut är ordet jag letade efter egentligen
Gummit i packningar osv. kanske är av poly så att dom håller sig i bra skick, hehe 
Hmm, siffrorna i sprängskissen är borttagna av Chrysler när det gäller svensksålda Voyager för årsmodell 97
Men kan inte tänka mig att det är annat än vanliga 3.3 eftersom flex-fuel inte kom förrän 98-00.
Hmm, siffrorna i sprängskissen är borttagna av Chrysler när det gäller svensksålda Voyager för årsmodell 97
Mr_Andersson78 skrev:Mja... Jag tror väl inte att det fräter, däremot kan det tänkas att etanol torkar ut gummi mer än bensin.
Hmmm, U som 8:e tecken
Hur många siffror är ditt VIN nr
Kan det vara så att det saknas de 3 första
Tog du numret från regbeviset ?
Kolla VIN nr som finns nere vid högra hörnet på vindrutan (innanför rutan ) och jämför med det på regbeviset.
Så är det med mitt chassienr på regbeviset i alla fall.(De 3 första saknas)
U ska nog vara på plats 11 i VIN nr, vilket betyder att den är tillverkad i Graz i Österrike
De 3 första siffrorna borde vara 1C4.

Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
- Mr_Andersson78
- Van
WBC33 skrev:Mr_Andersson78 skrev:Mja... Jag tror väl inte att det fräter, däremot kan det tänkas att etanol torkar ut gummi mer än bensin.
Hmmm, U som 8:e tecken![]()
Hur många siffror är ditt VIN nr![]()
Kan det vara så att det saknas de 3 första
Tog du numret från regbeviset ?
Kolla VIN nr som finns nere vid högra hörnet på vindrutan (innanför rutan ) och jämför med det på regbeviset.
Så är det med mitt chassienr på regbeviset i alla fall.(De 3 första saknas)
U ska nog vara på plats 11 i VIN nr, vilket betyder att den är tillverkad i Graz i Österrike
De 3 första siffrorna borde vara 1C4.
Det är taget från transportstyrelsens hemsida. Det spelar ju ändå ingen roll om inte "G" modellerna kom föränn 98. Den tycker väl bara om sprit helt enkelt