http://www.kigmaradioshop.com/servlet/t ... 054/Detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Min stereo är tydligen inte en Infinity-stereo?
Får se hur den beter sig då.
Alltså högtalarna är ju infinity men stereon jag köpte på ebay verkar ju inte efter lite forskning vara en infinity? Har iförsig inte kikat så noga på klisterlapparna så jag får göra det sen kvart i 5 då det gått två timmar så jag kan testa orignalstereon ifall den levererar bättre ljud eller mer kraft.Avenger skrev:Står det inte infinity på din stereo och högtalare? Det gör det på min som är exakt samma
Vad jag vet så är det en infinity? Står bakom stereon på klistermärket?
Ja den har ett chryslermärke vid displayen. Men det står ju överallt på internet att den modellen är "non-infinity"?Avenger skrev:Hmm, på bilden såg det ut som du köpte samma stereo som jag har och den är infinity, det behöver inte stå infinity på den men jag vet att chrysler-märket bör finnas? och då är det infinity.
Jag hade satsat på den nya stereonOm det nu inte är jättestor skillnad?
Tänkte du köpa högtalarna på BRL?Kan nog bli bättre ljud i sådana fall, jag fixade det till en Chrysler (nya bashögtalare) och det fungerade skitbra rent ut sagt med stereon, basen blev grymt bra, fick till och med berömm av folk som hade riktig baslåda i bilarna
Avenger skrev:BRL bör kunna öppna upp den och kolla, borde inte vara något stort fel, kanske bara någon som dragit knappen för hårt.
Din är till 99,999% infinity, chrysler slutade skriva ut det märket på vissa stereos, istället stod det bara på högtalarna i originalbilen där stereon var monterad.
Nej hittade inga egna manualer, men har frågat Infinity i USA om eventuell hjälp, hoppas på svar.
Vadå specialkonvertering till stereon? Vad krävde konvertering?Avenger skrev:Nej just nu verkar jag inte hitta någon original manual till ljudsystemen, inte mer än det som finns i bilmanualerna
Tror inte din bil har miniförstärkare i högtalarna, tror mest det är de större bilarna, Voyager osv. vår -93 krävde special konvertering till stereon om man skulle montera ej-original, annars fungerade inte ljudet.
Hoppas infinity svarar, är också väldigt nygiken på vad effekten skiljer i min Dodge mot Voyagern.
Mvh
Jonathan
Ok. Men ,min bil har inte det så då?Avenger skrev:Som du nämnde ovan (i länken) så behövdes reläna ändras pga. förstärkare i "varje" högtalare, så i vår förra Chrysler Town & Country -93 (såldes för några år sedan) behövdes dettaDet gick alltså inte sätta i en 1-din stereo..
Men men, det gällde bara vår gamla bil, och möjligtvis någon Jeep under tidigare årtal tror jag :
hehe har inte orkat bränna en idag. Men jag lovar att jag ska ta tag i det hehe.Avenger skrev:Nej inte vad jag kan se, verkar inte vara några specialhögtalare som tur är.
PS, hur gick det med CD:n? Funkade det?