Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

svarta digitala instrument på cheva blazer -94

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
skogsbilen
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 19:18

svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Hej!
Har en cheva blazer 94 som jag inte får fart på det digitala instrumentet, hastighetsmätaren fungerar men tank temp, varv, volt och ojetryck lyser inte :cry:
Vill ha lite tips var man kan söka fel.
Tacksam för ALLA svar
Senast redigerad av Avenger den fre 31 aug 2012, 20:45, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Hej!

Jag tror att det är flertalet kallödningar på kretskortet, finns en kille i USA som jag kontaktat för ett tag sedan men det blev aldrig något köp utav hans tjänster, han verkar dock kunna renovera dessa mätarhus (och andra) väldigt bra, tror dock att priset är 1 000:- för arbetet och material + frakt tur/retur, så det blir ju gansa dyrt, säkert 2 000 - 3 000:- kr allt som allt beroende på vad tullen säger om paketet. Sedan finns det ju också egna kit att köpa på ebay.com om man kan fixa själv, var ett tag sedan jag såg dem, kanske 1 år sedan, men borde finnas kvar :)

Bästa sidan för detta fix är: http://www.mrwhizard.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, skicka ett mail så svarar han inom kort med beskrivning om hur du går tillväga för att lämna in det.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
skogsbilen
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 19:18

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Ok!
Verkar bli dyrt för en bil som ska gå som jaktbil i skogen, håller på lite med elektronik så jag får väl börja och löda om alla kretsar först.
Är det någon databox som styr alla funktioner eller går givarsignalerna rätt in i mätarhuset ?
Användarens profilbild
skogsbilen
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 19:18

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Har en fråga till.
Hur går man tilväga för att få bort instrumentet, lossade alla skruvar under men det måste sitta något mer som håller hela huset ?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Hej igen!

Har du lossat alla fem skruvarna? Tror inte det sitter någon kontakt med kabel utan det är itryckt direkt i kontakten när mätarhuset är på plats, så det kan behövas lite extra kraft att få dän det.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
skogsbilen
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 19:18

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

ok har inte kommit så långt jag får inte bort ramen runt som sitter ihop med instrumentpanelen, har tagit i som :evil: men den sitter fast, tänte om det är några dolda skruvar under eller någonstans.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Hittade en länk som kanske kommer till lite nytta hur man lossar mätarhuset :) :

http://people.oregonstate.edu/~akeym/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
skogsbilen
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 31 aug 2012, 19:18

Re: svarta digitala instrument på cheva blazer -94

Hej!
Jag tackar och bockar för denna hjälp, det här sparar mig många timmar och nya svordomar :-)
Tack för ett suveränt forum för oss som åker amerikanskt.
Skriv svar