Har en Voyager -05 3.3l limited ed med en orginal stereo med gps som nu ska bytas ut pga att ljudet bara går upp och ner hela tiden. Till detta paketet sitter även Chryslers cd-växlare med 6 skivor. På baksidan av orginal stereon sitter ut/ingångar iso som enkelt monteras med den nya enheten från tereteknik
http://tereteknik.se/bilstereo-chrysler ... viper_300m" onclick="window.open(this.href);return false;
men på höger sida (orginal stereon) sitter en 10-polig kontakt som troligen styr så att högtalarna startar, styrningen till ratten fungerar och ev också att växlaren ska fungera.
Nu när den nya stereon är monterad fungerar mycket men dock inte ljudet. Vad jag kan förstå så ska ACC kabeln (röd) eller elantennen kopplas till stift 87 på ASO reläet för att få ut stereoljudet i högtalarna,hoppas det stämmer. Nu till mina frågor: Kommer växlaren också igång men denna bygling....... troligen inte eller? vad jag hört av bilradiomontörer så passar den bara orginal enheten, kan det stämma ?
Bilder på anslutningar av orginal och ny stereo kan bifogas senare om det underlättar.
Ser ju att det finns grymma kunskaper här på forumet