Så pissade hydrauloljan till styrservot ut på gatan och pumpen tjöt som en gris.
Vad tror experterna? En slang som läcker eller ngn koppling.
Vilken typ av olja bör man använda? Jag har förstått att ATF-olja inte är lämpligt.
Voyager -97
3.3L
Styrservo läckage Voyager -97
Styrservo läckage Voyager -97
Senast redigerad av Avenger den sön 21 okt 2012, 21:56, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Styrservo läckage Voyager -97
Hej,
Vet inte om några vanliga fel med servosystemet på den årsmodellen, men 01-07 kan läcka ifrån styrsnäckan.
Har du kollat i motorrummet och följt slangar o andra komponenter till servostyrningen? Även under bilen? Känns som att läckan bör vara ganska enkel att hitta om bilen blev så "nödig" =)
Folk säger olika om hydraulvätskan, jag vet dock att flera verkstäder i USA blivit rekommenderade att använda ATF-olja
Vet inte om några vanliga fel med servosystemet på den årsmodellen, men 01-07 kan läcka ifrån styrsnäckan.
Har du kollat i motorrummet och följt slangar o andra komponenter till servostyrningen? Även under bilen? Känns som att läckan bör vara ganska enkel att hitta om bilen blev så "nödig" =)
Folk säger olika om hydraulvätskan, jag vet dock att flera verkstäder i USA blivit rekommenderade att använda ATF-olja
Re: Sv: Styrservo läckage Voyager -97
Som avenger säger så borde läckan kunna hittas rätt fort om det forsade ur den så.
Under bilen sitter ett litet oljekyl för servon, kanske nåt slangfäste där om inget syns i motorrummet.
Kylet sitter under bilen strax bakom motorn
Instruktionsboken säger atf. Så servoolja eller atf det du har närmast till hands.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Under bilen sitter ett litet oljekyl för servon, kanske nåt slangfäste där om inget syns i motorrummet.
Kylet sitter under bilen strax bakom motorn
Instruktionsboken säger atf. Så servoolja eller atf det du har närmast till hands.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Styrservo läckage Voyager -97
Tack, för svar.
Klart är att läckan är på högersidan enligt spillmärke på vägen.
Man kan också se att läckaget ökar vid svängning.
Hur tolkar jag det? Returledningen till pumpen?
Klart är att läckan är på högersidan enligt spillmärke på vägen.
Man kan också se att läckaget ökar vid svängning.
Hur tolkar jag det? Returledningen till pumpen?
Re: Sv: Styrservo läckage Voyager -97
Möjligt. Slangarna är inte så svåra att följa. För att kolla snabbt och enkelt, kör upp på en trottoarkant och kryp under.
Pumpen sitter på högersidan så möjligt att slangen gått där.
Men som sagt följ slangarna så hittar du nog fort läckan
Pumpen sitter på högersidan så möjligt att slangen gått där.
Men som sagt följ slangarna så hittar du nog fort läckan
Voyager V6 -04