Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Tror inte du behöver xenonkonvertera om du köper nya strålkastare :) tror det blir riktigt bra som det är, annars kanske den plasten som är på "piratkopiorna" smälter lite och blir immiga.

Har ingen aning om det finns till 300M, verkar dock inte finnas mycket "prestanda-prylar" till dessa bilar, inte så mycket tuning osv. det kom mycket mera sådant när 300C släpptes, då insåg väl tillverkarna av dessa delar att 300C hade större målgrupp osv..

Vet inte vart man kan hitta specifika uppgifter om de olika systemen, kan bara se generellt i böckerna :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Tror inte du behöver xenonkonvertera om du köper nya strålkastare :) tror det blir riktigt bra som det är, annars kanske den plasten som är på "piratkopiorna" smälter lite och blir immiga.

Har ingen aning om det finns till 300M, verkar dock inte finnas mycket "prestanda-prylar" till dessa bilar, inte så mycket tuning osv. det kom mycket mera sådant när 300C släpptes, då insåg väl tillverkarna av dessa delar att 300C hade större målgrupp osv..

Vet inte vart man kan hitta specifika uppgifter om de olika systemen, kan bara se generellt i böckerna :(
Är det inte orginalstrålkastare man kan köpa på ebay? Dessutom lyser Xenon "svalare" än vanliga glödlampor ;)
Jahapp, då får man "dra" egna rör då om det nu inte finns några prestandaprylar.
Hade varit bra att få reda på prestandan på 300M's ljudsystem.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jovisst Xenon är lite svalare, men de satser som finns att köpa är ofta rätt kraftiga och uppgår till många watt över vanlig halogen :( Och plasten på "piratstrålkastarna" är vääldigt tunn av egen erfarenhet, men det ser snyggt ut :D

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Vad tror du om detta: http://www.wynnsbutiken.com/Shop/Index.php?sArtId=45944" onclick="window.open(this.href);return false; i kylarsystemet istället för att börja lossa slangar och krångla med sådant? Kan det funka lika bra? Någon nackdel med att använda wynn istället för att krångla med slangarna?

Vilken styrka är det på mina hel och halvljus-glödlampor? Så att jag köper rätt sort när jag köper nya.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har testat några olika Wynn'sprodukter för ett tag sedan, och visst fungerar dom lite, men tror inte det är lika effektivt som "fysisk" styrka, mot Wynns som är kemiskt :D

Har ingen aning om vilken styrka det är i dina glödlampor, det står att det ska vara 9007-lampor, tror det är HB5 eller liknande, men eftersom din är en "Chrysler Vision" och såld i Europa så kan det skilja sig.

Men tror att det är standard 55W eller liknande.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Har testat några olika Wynn'sprodukter för ett tag sedan, och visst fungerar dom lite, men tror inte det är lika effektivt som "fysisk" styrka, mot Wynns som är kemiskt :D

Har ingen aning om vilken styrka det är i dina glödlampor, det står att det ska vara 9007-lampor, tror det är HB5 eller liknande, men eftersom din är en "Chrysler Vision" och såld i Europa så kan det skilja sig.

Men tror att det är standard 55W eller liknande.
hur menar du med fysisk styrka? funkar det bättr med kaffekokaravkalnkning direkt i värmepaketets slangar med kokande vatten?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja, mycket bättre än Wynn's, då "angriper" du problemet direkt.

Skulle tro att Wynns fungerar om man upprepar det flera gånger om, vilket inte är lönsamt.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Så. Nu har bilen bokats för kamremsbyte. 4500kr kostar det med egna prylar. :) Hade han tid skulle han avkalka kylsystemet med. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Låter som ett mycket bra pris.

Tur att man själv har 6000 mil kvar till dess :)

Schysst av han att rensa värmepaketet! :D

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Vet du möjligtvis vad bytesintervallet är på kamremmen på min bil?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

bytesintervallet är mellan 12000-16000 mil beroende på körstil, men det borde vara lugnt med 16000 mil, speciellt här i Sveriges klimat.

mvh
Jonathan

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Hej,

bytesintervallet är mellan 12000-16000 mil beroende på körstil, men det borde vara lugnt med 16000 mil, speciellt här i Sveriges klimat.

mvh
Jonathan
Ok. Då måste remmen har blivit bytt en gång tidigare då.
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Hej,

mvh
Jonathan
Skulle du kunna lägga upp en bild på mitt avgassystem från din manual, i denna tråden? Skramlandet i mitt avgassystem beror på att innehållet i katten lossnat och ligger och skramlar. Och jag tänkte, att ska man ändå på det och krångla, så kunde man ju göra så att bilen "andas" bättre, vilket i de flesta fall brukar medföra bättre bottendrag, mer vrid och lägre förbrukning och till sist lite grövre ljud :)

Nu vill jag inte direkt att bilen ska mullra mer än tidigare, isåfall bara marginellt mer.

Jag har kikat runt på http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false; och hittat lite olika avgasdetaljer men det är en del grejor som förbryllar och så verkar jag ej heller kunna hitta större storlekar än de som visas.

Till att börja med så verkar det ju inte finnas 4-2-1-headers till min bil. Och grenrören verkar vara 2" ner till katalysatorn med "Y"-formad anslutning (2 in, 1 ut). Så här ser den ut:
Bild

Vad jag förstått är det då 2" in till katten och sedan 2.5" ut och resten av systemet. Jag tänkte att man kanske kunde köra på samma koncept fast öka från 2" in till 2.5" in och köra 3" ut istället för 2.5" ut, eftersom det ej verkar finnas plats för dubbla kattar undertill?

Men sen kikade jag vidare och fann dessa som de kallar "Direct-fit":
Bild
Om jag ej misstolkar bilden, så verkar det vara mindre kattar avsedda för att monteras i dubbla par, alltså en per grenrör? Och böjen på röret avslöjar att katten är tänkt att sitta direkt under grenrören istället för längre bak där orginalkatten i vanliga fall sitter? Kan det stämma?

För något som är effektivare för ovanstående syfte än 2x2.5" till 1x3" rör, är faktiskt dubbla 2.5" gåendes hela vägen bak från grenrören och bakåt.

Men ett annat problem är ju denna limpan som endast verkar finnas i 2.5" anslutning:
Bild
Hur löser man detta med dubbla rör hela vägen? Jag vill ju inte att ljudet förändras eller blir högre?

Någon som har något bra tips?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag kan gärna lägga upp bilder och specifikationer på allting original :) men just nu har jag inte dokumenten framför mig, sitter på en bärbar dator hemma :(

PS, en kompis byggde ett grymt system till sin BMW, kan höra om han vill kika in på forumet.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Jag kan gärna lägga upp bilder och specifikationer på allting original :) men just nu har jag inte dokumenten framför mig, sitter på en bärbar dator hemma :(

PS, en kompis byggde ett grymt system till sin BMW, kan höra om han vill kika in på forumet.
Låter fint :)

Kom att tänka på en sak, är det någon skillnad på Pcm från Chrysler Vision Tsi -96 (min alltså) och Pcm från en Chrysler 300M? Tänker på motorstyrning, och bilen övriga funktioner som Pcm styr?
Är ju lite skillnad på 214hk/304nm och 255hk/339nm :p
Skriv svar