Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Jeep Compass -11 4wd hjälp.

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Mercs
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 06 dec 2012, 13:46

Jeep Compass -11 4wd hjälp.

Hej
Jag blev igår en Jeep Compass ägare! Jag är supernöjd men har en fundering om 4WD lock knappen som sitter mellan sätena. Vad är skillnaden mellan att dra i den knappen kontra inte göra det? När den är aktiverad så står det 4WD i instrumentpanelen.
Har jag inte fyrhjulsdrift om den är av. Eller är det någon fördelning av något slag?
Jeppen är av -11 modell lineted.

Tacksam för svar.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep Compass -11 4wd hjälp.

Hej!

Välkommen till forumet och stort grattis till bilköpet! Måste vara grymt kul med en sådan bil, särskilt nu när vintern slagit till med full kraft! :)

Här är ett utdrag ifrån instruktionsboken:

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... uktion.jpg[/bilder]

Jag uppfattar det såsom att den knappen ger bättre 4WD än om den inte är aktiverad, vid mer extrema förhållanden i djup snö, sluttande backar osv. Går att aktivera närsom under körning, behöver ej vara stillastående.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Mercs
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 06 dec 2012, 13:46

Re: Jeep Compass -11 4wd hjälp.

Tackar för snabbt svar!

Bilen var otroligt trevlig i dag på dala skogarnas vägar! :-)

Så om jag fårstår det rätt så har jag alltid fyrhjuls drift, men vill man ha mer kraft på bakhjulen så ska jag dra i 4wd knappen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep Compass -11 4wd hjälp.

=)

Kan jag tänka mig, måste vara en riktigt härlig känsla! :mrgreen: Dessutom en uppdaterad årsmodell, ser mer ut som Grand Cherokee i fronten :)

Ja, 4WD är alltid aktiv på dessa bilar =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar