Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Re: Chrysler Vision-tråden

Avenger skrev:
Så nyckeln är borta? Hur kom ni fram till startspärr om det inte går att vrida om tändlåset, kan ju bara vara att starta den? =) ..Chrysler kan enbart fräsa en nyckel genom att se siffrorna som står på låscylinderna eller runtomkring, där står ett par säkerhetssiffror som man får fram uppgifterna genom.
Nyckeln är borttappad - bilen står låst på parkeringen. Enligt säljaren hade nyckeln en fjärrdosa, typ nyckeln med knapp på. Jag vet egentligen inte så mycket mera, bilen verkar vara helt original.

Siffror på låscylindern säger du? Okej, kanske måste tvångsöppna bilen och skruva bort låset då?

Går det att få fram en ny nyckel via chassinumret?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha, lite svår situation såsom bilen står :(

Jag minns inte riktigt om det går att få fram nyckelstrukturen via chassinumret på den modellen av Chrysler =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Snowman
Van

Både hos Merssa och hos BMW har jag kunna beställa nycklar efter många olika typer av försäkran om att bilen var min. Så det borde gå att göra likadant hos Chrysler, även fast de är urusla på service (gäller uppsala).
Får du tag i en nyckel kan du ju iallafall ta dig in i bilen, då får du se om om dosan som också saknas styrde en startspärr eller bara centrallåset.
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Användarens profilbild
Snowman
Van

Aha, såg nu att du ska köpa bilen. Då kan det bli lite svårare efter som du inte står som ägare. Är bilen importerad eller svensk såld?
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Snowman skrev:Både hos Merssa och hos BMW har jag kunna beställa nycklar efter många olika typer av försäkran om att bilen var min. Så det borde gå att göra likadant hos Chrysler, även fast de är urusla på service (gäller uppsala).
Får du tag i en nyckel kan du ju iallafall ta dig in i bilen, då får du se om om dosan som också saknas styrde en startspärr eller bara centrallåset.
Ja, det här ska provas. Det verkar inte vara startspärr på Vision -93.
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Snowman skrev:Aha, såg nu att du ska köpa bilen. Då kan det bli lite svårare efter som du inte står som ägare. Är bilen importerad eller svensk såld?
Privatimport, kom till Sverige 1994.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Så det är alltså en USA-såld Eagle Vision (ej märkt med Chrysler?) :)

Då sitter det ingen startspärr utan bara ett vanligt larm, som iofs är en startspärr men den kan inaktiveras genom att vrida nyckeln i förardörren eller genom en fjärrdosa, så egentligen behöver du bara få tag i en nyckel som passar, synd att bilen är låst? =(

Bild
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Avenger skrev: du bara få tag i en nyckel som passar, synd att bilen är låst? =(
Yes. Chrysler i Göteborg trodde det skulle kosta 249 + moms. Det räcker med registreringsbevis och legitimation. Kanske att nyckeln skulle behöva "programmeras". Då skulle det kosta 1000 kr till.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Chrysler Vision-tråden

Fasen så härligt. Hoppas du får öppnat och igång bilen:-) när nyckeln e klar

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bra pris, dom kunde nog ordna från de sista 6-7 siffrorna från VIN/Chassinumret, finns registrerat i Mopars databas :)

Tror inte det behövs någon kodning, det beror på om du vill ha fjärrdosa eller ej, men starta bilen går utan.

Bild
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Nyckeln kom och bilen startade direkt MEN: Av någon orsak gick inte fläktarna framför kylaren igång. Bilen har stått ett år och då fungerade fläktarna, men inte nu. Kollade säkringarna och de var hela.
Någon som vet vad det kan vara?

Jag behöver får det ordnat ganska fort annars blir det nog skrot av bilen för den står olämpligt parkerad.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Går den ena fläkten om du kör igång AC:n? Om den gör det så är den tillräckligt för att kunna köra hem bilen utan problem med att vattnet kokar.

Prova annars att köra direkt 12-volt från batteriet, kan vara reläna skulle jag tippa på.

Bild
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Avenger skrev:Går den ena fläkten om du kör igång AC:n? Om den gör det så är den tillräckligt för att kunna köra hem bilen utan problem med att vattnet kokar.
Ska säga till ägaren han kollar detta, tack för tipset.
Avenger skrev:Prova annars att köra direkt 12-volt från batteriet, kan vara reläna skulle jag tippa på.
Okej, det kan med fungera. Det är runt 40 mil landsvägskörning hem.

En specialare med bilen var att det knäppte till ganska ordentlig om höger hjul ibland. Ägaren visste inte om vad det var men körde man rakt på vägen så inga problem. Ibland vid svängning sä knäppte det till. Kanske abs, eller något värre?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja, säg gärna till ägaren att kolla detta, kan vara alltifrån PCM, relän eller fläktmotorerna som är defekta, men det vanliga är ju att reläna ger upp, särskilt om bilen stått ett tag ..det är min erfarenhet.

Bör inte vara några problem att köra 40 mil på endast AC-fläkten, det gjorde jag under en varm sommardag i ganska höga hastigheter =) ..dessutom behövs inte ens fläktarna om du kör landsväg eller motorväg, du kan starta AC-fläkten (om den fungerar) när du svänger av mot mindre vägar.

Svårt att säga om hjulet, drivknut kanske? Billigt att byta i sådana fall, delarna tar du ifrån ebay.

Bild
Användarens profilbild
Septagon
Minivan

Avenger skrev:Går den ena fläkten
Fläktarna fungerar nu. MEN det blir varmt ändå. Verkar som att vattnet inte cirkulerar. Kanske är vattenpumpen som är sönder? Provar med propplösare för kylaren. Men om problemet inte löses i morgon så blir det tyvärr nog skrot.
Skriv svar