Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Helljuset 300m - Xenonkonvertering?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Knubbis2
Minivan

Helljuset 300m - Xenonkonvertering?

Hej!
Jag har en 300m -04 som jag funderar på att sätta i xenon i helljuset.
Någon som provat, funderar på ljusbilden eftersom xenonlampan inte är anpassad för insatsen.
Bra idé eller kanske det bli en dålig ljusbild?

MVH
Lasse
Senast redigerad av Avenger den lör 23 mar 2013, 14:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Helljuset 300m - Xenonkonvertering?

Hej!

Är plasten lite dimmig/blekt?

Det kommer lysa bättre med Xenon, men det är svårare att få en ljusbild som uppskattas av medtrafikanterna och SBP, men tror det går bra på 300m.

Om strålkastarna är blekta så tycker jag dock istället att du köper nya halogenlampor och polerar upp plasten, så håller sig ljusbilden bra och man kan se i mörkret :)

Annars om du vill uppgradera strålkastarna så finns det projektorlampor på ebay, kostar en del, strax under 2 tusen för paret, men det blir bra ljusbild med halogen i dessa:

http://www.ebay.com/itm/AFTERMARKET-Chr ... ff&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/AFTERMARKET-300 ... f0&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

..och för att inte tala om ett lyft för utseendet om man vill det, två flugor i en smäll :) ..viss modifiering krävs dock, men det går nog på 1 timme att installera dem om man väljer att köpa nya.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Finns det inga såna strålkastare till Vision?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror inte det finns några till de äldre Vision/Intrepid, jag har inte sett några projektor =( ..endast det eftermarknads klarglas som du har köpt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Tror inte det finns några till de äldre Vision/Intrepid, jag har inte sett några projektor =( ..endast det eftermarknads klarglas som du har köpt.
:(
Skriv svar