Är det kallt där bilen står? Här har vi haft plusgrader varje dag.. samt någon enstaka minusgrader har tittat fram under nätterna..
Chrysler Vision-tråden
Re: Chrysler Vision-tråden
Tråkigt att höra 
Är det kallt där bilen står? Här har vi haft plusgrader varje dag.. samt någon enstaka minusgrader har tittat fram under nätterna..
Annons
Samma väder där bilen är. Det var frostvätska eller vad det kalls i kylarvattnet. Ja det är lite tråkigt.Avenger skrev:Tråkigt att höra
Går den varm snabbt? Även med fläktarna som fungerar? Termostaten kanske har fasnat i stängt läge? Synd att det är sådant avstånd, annars hade du själv kunnat kolla närmare på bilen, men 40 mil emellan är en lång bit att åka och bensin kostar ju en hel del idag, vi bor ju inte i Dubai där bensinen ligger på ett par kronor =)
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Hittade en tratt i plaströret mellan luftburken och insuget.

Den stryper till ganska bra ser jag. Vad har den för funktion egentligen? Hur sitter den fast? Fick ej loss den.
Måste man sätta dit ett eget rör eller?

Den stryper till ganska bra ser jag. Vad har den för funktion egentligen? Hur sitter den fast? Fick ej loss den.
Måste man sätta dit ett eget rör eller?

- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Nu har jag pillat ut tratten och provkört en kortare sträcka. Givetvis skulle det snöa så bilen fick inget riktigt fäste. Men den verkar helt klart piggare. Verkar vara mer "morr" i den med =)
Nu återstår bara långkörning för att se om förbrukningen har ändrats.
Nu återstår bara långkörning för att se om förbrukningen har ändrats.
- Trans Am SE
- Station Wagon
Intressant tråd, ser att det finns intresse av vision modellerna.
Har personligen inte mycket erfarenhet utav dom men jag har en ståendes som jag vill bli av med.
Bilen är en 96a som gått 12xxx mil, kamrem bytt vid 10xxx, alla stötdämparna bytta m.m.
Anm på bes: bägge längsgående länkarmarna bak (trailing arms) rostangrepp och ett bromsrör fram rostigt.
Nån kanske vill laga eller ha bilen som reservdels bil?
Har personligen inte mycket erfarenhet utav dom men jag har en ståendes som jag vill bli av med.
Bilen är en 96a som gått 12xxx mil, kamrem bytt vid 10xxx, alla stötdämparna bytta m.m.
Anm på bes: bägge längsgående länkarmarna bak (trailing arms) rostangrepp och ett bromsrör fram rostigt.
Nån kanske vill laga eller ha bilen som reservdels bil?
Jag tror att tratten är en ljuddämpning, men det kan ju även vara så att den dämpar effekten lite
Går bilen bra nu, lite maffigare ljud ifrån insuget!? =D
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ja den är lite rappare nu. Någon lägre förbrukning har jag inte haft möjlighet att mäta upp och färddatorn verkar lite skum för tillfället. När jag tankade bilen full nu sist, så fick jag i 61 liter och tanken är ju på 68 liter. Men färddatorn visade att total körsträcka med den mängden soppa, endast skulle vara 414km, alltså 41 mil, men tankmätaren i mätarhuset visade full tank.Avenger skrev:Jag tror att tratten är en ljuddämpning, men det kan ju även vara så att den dämpar effekten liteGår bilen bra nu, lite maffigare ljud ifrån insuget!? =D
Så behöver färddatorn kalibreras eller har den blivit knäpp? För den brukar annars vid full tank visa 550km, men även det är ju på tok för lite med en tank på 68 liter och en förbrukning på 0.87-1.05l/milen (beroende på uppförsbackar och dylikt. E22 mellan Malmö och Lund är ju bara en stor jävla uppförsbacke.
På revingerakan så har jag mätt upp 0.82l/milen enligt färddatorn i 100km/h i en kort stund för att kolla.
Ska prova nästa gång jag tankar, att räkna vid pumpen istället för att gå på färddatorn.
Men det är maffigare ljud i insuget, den mullrar lite mer och känns en del piggare nu iallafall. Den fick ju bara hälften av luften innan så det kan ju spela roll.
Nästa modd blir K/N-insats filter samt 2.25" true dual exhaust samt lättrullade sommardäck.
Vilket mönster ska man ha på lättrullade sommardäck? Jag vill ju ha det till att detta mönstret är mest lättrullat:

jämfört mot ett sånt här:

I mina ögen så såg den tratten ut som en basport.
Såg inte ut som nåt som borde ha setat där iaf.
Såg inte ut som nåt som borde ha setat där iaf.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Haha, det kanske det är
Men det kan även vara den ljuddämpningsinsatsen, dom visar en bild i boken och ser jag inte helt fel så ser den ut ungefär så
Trycker du på reset på färddatorn?
Feta Cragar-fälgar med ballongdäck är det grymmaste!
Men det kan även vara den ljuddämpningsinsatsen, dom visar en bild i boken och ser jag inte helt fel så ser den ut ungefär så
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ja jag trycker reset, men den funktionen verkar inte göra nån skillnad just i DTE-läget (Distance To Empty).Avenger skrev:Haha, det kanske det är![]()
I de övriga lägena så nollställer den.
Ja det hade varit fint med cragarfälgar på den =)
Har det försvunnit sidor från denna tråden? Hade för mig att det låg på 50-sidor nåt?
Visste du nåt om däckmönstrena jag postade bild på?
Jag hade räknat bort frågan om rullmotstånd då det nästintill är försumbart med alla andra faktorer som spelar in
..du kommer inte märka någon skillnad, se bara till att det är korrekt lufttryck och framvagnsinställning så är det helt OK.
Jag letade ju Cragar till min Sebring inför sommaren, men hittade inget ekonomiskt och bra alt., så det fick bli de 17-tummarna jag har i min projekttråd, hade dock varit väldigt grymt med svarta Cragar och större däck
Jag letade ju Cragar till min Sebring inför sommaren, men hittade inget ekonomiskt och bra alt., så det fick bli de 17-tummarna jag har i min projekttråd, hade dock varit väldigt grymt med svarta Cragar och större däck
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
har du hört med alvén och ingvarsson?Avenger skrev:Jag hade räknat bort frågan om rullmotstånd då det nästintill är försumbart med alla andra faktorer som spelar in..du kommer inte märka någon skillnad, se bara till att det är korrekt lufttryck och framvagnsinställning så är det helt OK.
Jo, dom har vet jag, men det hade blivit lite för dyrt för "bruksbilen"
..hittade istället ett komplett set med alu-fälgar på blocket, så jag slog till
..kommer inrikta mig mer på Dodgen, den har redan American Racing-fälgar med nya sommardäck 
P.S, det har inte försvunnit några inlägg, det är endast sidornas maxinlägg som har ändrats från 10 till 15 per sida
P.S, det har inte försvunnit några inlägg, det är endast sidornas maxinlägg som har ändrats från 10 till 15 per sida
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
aha ok.Avenger skrev:Jo, dom har vet jag, men det hade blivit lite för dyrt för "bruksbilen"..hittade istället ett komplett set med alu-fälgar på blocket, så jag slog till
..kommer inrikta mig mer på Dodgen, den har redan American Racing-fälgar med nya sommardäck