Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Peppish
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 02:21

Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Hej, Jag skulle vilja få in en lite störra DIN2 stereo. Är det någon som vet om man kan köpa någon färdig frontpanel för detta ändamål, eller är det bara att börja såga och klistra och göra en egen mått anpassad?
Tack på förhand.
Annons
Användarens profilbild
hj79
SUV
Inlägg: 187
Blev medlem: sön 29 maj 2011, 11:55

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Kan nått av detta vara till belåtenhet :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Chrysler Grand Voyager -05
Användarens profilbild
Peppish
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 02:21

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

hj79 skrev:Kan nått av detta vara till belåtenhet :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Hittade inget på den länken :/
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Du kan inte montera en 2-din stereo i ett hål som är 7,5 cm/1,5-din :( ..inte utan att göra egna modifikationer.

Det du annars har som alt. är en eftermarknads 1,5-din med DVD, GPS mm., finns på ebay för strax under 3 tusen.. eller om du monterar en 1-din plastram/konvertering med en 1-din stereo.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Peppish
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 02:21

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Avenger skrev:Du kan inte montera en 2-din stereo i ett hål som är 7,5 cm/1,5-din :( ..inte utan att göra egna modifikationer.

Det du annars har som alt. är en eftermarknads 1,5-din med DVD, GPS mm., finns på ebay för strax under 3 tusen.. eller om du monterar en 1-din plastram/konvertering med en 1-din stereo.
Det var det jag misstänkte, då blir det fram med dremeln och lite glasfiber osv. :) Ingen som vet om någon annan redan gjort det och kan posta bilder? Vill verkligen ha min DIN2 stereo... :P
Användarens profilbild
Peppish
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 02:21

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Ni får dock gärna länka kablage adaptrar så jag får rattstyrning osv att fungera.
Gärna svenska sidor.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Grand Voyager -06 Byta Stereo.

Alla svenska sidor som har detta i lager (tror dock knappt att det finns några) handlar sina grejer ifrån samma butiker på ebay osv., så det är bättre att köpa själv till lägre pris =)

Har du en beteckning på nuvarande stereo, den börjar på bokstaven "R" ..? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar