Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Har en Chrysler Grand Voyger Limited 2010 och vänster skjutdörr tar i sidan på bilen när den är helt öppen. Irriterande eftersom klarlacken skavs där så man ser ett märke... :evil:!

Någon som vet vad man kan göra och varför det blivit så?!
Sen om man kan snygga till det som är skavt på något sätt, är bara klarlacken som fått smällen...
Senast redigerad av Avenger den ons 24 apr 2013, 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Re: Skjutdörren tar i bilen....

Förm. att du kollat upp bakre dörrhänget som antingen går att justera eller fått sig en smäll?
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Har tittat och jämfört med andra sidan och ser ingen större skillnad ska ta en bättre koll dock..
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Skjutdörren tar i bilen....

Har läst om samma sak på amerikanska forum, då har dom lämnat in sina bilat och fått det på goodwill för det mesta. Vet inte vad dom säger om det här i sverige men. Finns det möjlighet att få un en extra bricka som distans?

Voyager 3.3 V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Har nu hittat problemet och det är att ena gångjärnet halkat ner, ska prova att skruva loss det och fästa tbx det. Ser ut som någon sorts bricka halkat ur lr ngt, lite svårt att förklara men det måste vara så om man jämför med andra sidan där den sitter som den ska så att säga.

Men jag har en annan fråga iaf ngn vänlig själ kan svara på den.

När man lägger i R för att backa vinklas sidospegeln ner lite för att man ska kunna se lättare.
Nu undrar jag om den bara ska göra det på förarsidan på denna modell lr om bägge ska göra det?
Ändrar man spegeln på passagerarsidan elektriskt fungerar det perfekt och den fälls in utan problem oxå.
Automatiskt avbländning finns bara på förarsidans sidospegel enligt instruktionsboken så detta kanske bara gäller förarsidan oxå.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det är ganska vanligt fel på de äldre Voyager att skjutdörren krånglar, de bästa årsmodellerna är 96-00, där rullar dörrarna på som smör :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ginger
Minivan

Hej,
Det ær en instællning du gør. Du væljer om funktionen skall aktiveras nær du lægger i backen, gørs via menyn i færddatorn. Jag har valt bort funktionen men før mig vinklade den ned båda sidospeglarna nær jag lade i backen. Kanske kan du vælja om en eller båda speglarna skall vinklas.
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Okej har sett inställningen som du beskriver, men man kan bara välja av eller på som det ser ut. Ska titta i handboken och se i fall det står ngt. Men tyvärr är säkert den motorn som vinklar ner trasig eller något. Fast det är klart då borde jag inte kunna vinkla ner den när jag ändrar den heller i och för sig. hmm är väll något elektriskt som spökar....

Vad det gäller skjutdörren så skruvade man på en lång mutter som satt i gångjärnet som går under bakrutan.
Nu tar den inte i längre men är väll onödigt nära kanske... får väll ta isär någon dag när lusten faller på. Men nu fungerar det iaf.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Gött! :) Då slipper den skava emot lacken =)

Vet inte hur mycket som är skadat, men man kan ju ta på lite klarlack och våtslipa/polera så det tonar med originallacken.

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Det är inte så mkt skadat utan mer skavt på klarlacken, det syns men ser inte ut att gått ner till lacken.Tack för tipset, ska prova och se detta när det blir en fin dag :)
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Har nu läst i manualen och båda ska vinklas ner samtidigt... :|.

Vad gör man åt detta då tro...irriterande! Gillade funktionen annars...

GRYM bil är detta men dessa två saker med dörren och sidospegeln är lite störande. Tänkte inte på det när jag köpte den, men detta är min första voyger jag kör.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Det jag hade provat är att lossa batteriet i 10-20 min och se om modulen som styr den funktionen återställs.

Ni vet väl vad den allra första åtgärden är som supportpersonal rekommenderar, RESET :D skämt åsido =)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Reset är det som får bli sista eller enda sättet på sakerna här hemma:smile:

Voyager 3.3 V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

:D Okej, provar då imorgon att lossa batteriet i ca 15min. Vad resetas mer? Bara så jag vet vad jag ska ändra tbx.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Du har ingen radiokod på den modellen om jag minns rätt, inget som följde med bilen eller som står i boken du fick med?

Annars är det bara det vanliga som återställes, radio, navigation, klocka mm. mm., vad har du för mediacenter i bilen?

Bild
Skriv svar