Om det är en tunn repa så kan man ta tandpetare och fylla i väldigt försiktigt, ofta är penseln som medföljer för tjock till något annat än stenskott
Johns projekt. Voyager 04
Re: Johns projekt. Voyager 04
Visst är det härligt med en rejäl tvätt och städning, blir som en helt annan bil när man är färdig
Tvättade o städade själv bilen idag, så jäkla fräscht det blev.
Om det är en tunn repa så kan man ta tandpetare och fylla i väldigt försiktigt, ofta är penseln som medföljer för tjock till något annat än stenskott
Annons
Re: Sv: Johns projekt. Voyager 04
Tack för tipset. Aldrig haft en bil jag brytt om mig att göra detta på så blir första gången. Tänkte försöka mig på att slipa lite rost på golfen till semestern och dra på rostskydd.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Så nu lyser dimmljusen:-D. Var som räcket sa att strömmen gick fel så fick ändra på kabelskorna. Låter enkelt och det var det väl också men väldigt pilligt.
Nu ska det bara bli lite mörkare så jag får se hur det ser ut:-).
Sen till min stora sorg så såg jag att det fina glänsande slutröret på avgassystemet har slitits av. Blev skapligt fult på kofångaren med. Som tur är så täcker röret bak den uppslitna plasten men nu behövs nytt rör också
Nu ska det bara bli lite mörkare så jag får se hur det ser ut:-).
Sen till min stora sorg så såg jag att det fina glänsande slutröret på avgassystemet har slitits av. Blev skapligt fult på kofångaren med. Som tur är så täcker röret bak den uppslitna plasten men nu behövs nytt rör också
Voyager V6 -04
Får nog bli en burk enviro-safe senare också. Hur var det, var den blandbar?
Voyager V6 -04
Skönt att det var så "enkelt" med dimljusen. 
Enviro-Safe's medel är blandbart ja.
Enviro-Safe's medel är blandbart ja.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Toppen. Då blir den införskaffning av sådan burk:-). Tackar
Voyager V6 -04
Ja då har jag köpt ett medel som ger däcken tillbaka sin svarta lyster:-) och en däckpenna, grymt sugen att kasta mig ut och tvätta bil nu och sen piffa till den lite:-)
Voyager V6 -04
Jepp det blev en tvätt och en ny vaxning. Jag tycker det är så jäkla tråkigt att vaxa (förutom när man ser resultatet) så det går rätt fört och blir väl sisådär.
Sen på med däckmedlet för att göra dom fina och mörka, kunde inte låta bli däckpennan.
Kanske är lite fjant varning men jag tycker ändå att resultatet var balltB-).
Kort på däck innan och efter.
Sen på med däckmedlet för att göra dom fina och mörka, kunde inte låta bli däckpennan.
Kanske är lite fjant varning men jag tycker ändå att resultatet var balltB-).
Kort på däck innan och efter.
Voyager V6 -04
Jädra vad fint det blev! 
Tycker det blev kanonbra med däckpennan, men ska du inte fylla i däckstorlekens text också? =D
Tycker det blev kanonbra med däckpennan, men ska du inte fylla i däckstorlekens text också? =D
Toppen då är det inte helt "töntigt" att göra så på bilen
Tyvärr så har marshal däcken inte storleken i det mönstret. Bara små siffror.
Får se hur det ser ut på kumho däcken imorgon.
Annars blir det att fylla i däck märke och modell namnet isf så det blir text på var sida om däcket.
Ser ju så fränt ut när det rullar med vit text på.
Som jag sagt förut, gjorde inget sånt i ungdomens dar så tar igen det nu.
Men skam vad avfettningen bleker. Ser ju ut som man kört i lera som torkat in.
Blev jäkligt nöjd med mörkheten på däcket. Tyvärr fick man inte ta på slitbanan. Hade ser mer enhetligt ut om allt hade blivit svartare. Fälgen fick mer glans också så funderar på om jag ska prova att ha det medlet som fälgputs med:-) . Ska prova på fälgarna fram och se hur det ter sig
Kanske något att testa på avengern? Den e ju sportig och då ser det ju fränt ut med ifyllda däck
Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
Tyvärr så har marshal däcken inte storleken i det mönstret. Bara små siffror.
Får se hur det ser ut på kumho däcken imorgon.
Annars blir det att fylla i däck märke och modell namnet isf så det blir text på var sida om däcket.
Ser ju så fränt ut när det rullar med vit text på.
Som jag sagt förut, gjorde inget sånt i ungdomens dar så tar igen det nu.
Men skam vad avfettningen bleker. Ser ju ut som man kört i lera som torkat in.
Blev jäkligt nöjd med mörkheten på däcket. Tyvärr fick man inte ta på slitbanan. Hade ser mer enhetligt ut om allt hade blivit svartare. Fälgen fick mer glans också så funderar på om jag ska prova att ha det medlet som fälgputs med:-) . Ska prova på fälgarna fram och se hur det ter sig
Kanske något att testa på avengern? Den e ju sportig och då ser det ju fränt ut med ifyllda däck
Voyager V6 -04
Tycker det är snyggt med ifyllda däck med däckpenna 
Usch för avfettning, sånt vill man inte ta på bilarna =) ..en polermaskin från Biltema med polermedel och vax fixar det! =)
Ja, jag funderar också på däckpenna, har ju ett par stycken i garaget =D
Usch för avfettning, sånt vill man inte ta på bilarna =) ..en polermaskin från Biltema med polermedel och vax fixar det! =)
Ja, jag funderar också på däckpenna, har ju ett par stycken i garaget =D
Go for ut:-D
Voyager V6 -04
Från lite längre håll
Voyager V6 -04
Har aldrig varit duktig på att tvätta i tid och då krävs rejäl avfettning:-) .
Men den här tog hårt på däcken
.
Men jag gillar den här bilen, för att vara en liten buss tycker jag den är jäkligt snygg med båge och sidestep, vilket resulterat i att den här bilen har fått fler tvättar på ett år än vad många av mina andra bilar fick under hela min ägande period.
Finns mycket kvar jag vill göra, som att städa upp i allt eftermonterat men det ser ut som det får vänta några år. Tiden finns inte för sådana jobb och mindre kommer det bli med ny knatte på ingång.
Men nåt jag funderar på är att nästa år lämna in på lite rostlagning, underedsbehandling och en ordentlig tvätt hos ett proffs som får bort all skit och som får fram den fina glansen.
Jo, däckmedlet fick fälgarna att glänsa
så nu ska det läggas på alla och ifyllnad av däckmodell på däcken så det ser bättre ut
Men den här tog hårt på däcken
Men jag gillar den här bilen, för att vara en liten buss tycker jag den är jäkligt snygg med båge och sidestep, vilket resulterat i att den här bilen har fått fler tvättar på ett år än vad många av mina andra bilar fick under hela min ägande period.
Finns mycket kvar jag vill göra, som att städa upp i allt eftermonterat men det ser ut som det får vänta några år. Tiden finns inte för sådana jobb och mindre kommer det bli med ny knatte på ingång.
Men nåt jag funderar på är att nästa år lämna in på lite rostlagning, underedsbehandling och en ordentlig tvätt hos ett proffs som får bort all skit och som får fram den fina glansen.
Jo, däckmedlet fick fälgarna att glänsa
Voyager V6 -04
Ser väldigt snygg ut på bilden! 
Ett par nya "styling"-strålkastare hade nog passat perfekt, t ex. dessa:
[bilder]http://tuningvsem.ru/images/product_ima ... s_lamp.jpg[/bilder]
Det är alltid mycket man vill hinna med, man får ta lite i taget =D
Ett par nya "styling"-strålkastare hade nog passat perfekt, t ex. dessa:
[bilder]http://tuningvsem.ru/images/product_ima ... s_lamp.jpg[/bilder]
Det är alltid mycket man vill hinna med, man får ta lite i taget =D