Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tack för mig

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Tack för mig

Japp, min cheva har lagt av pga toppackning, SUCK!
Jag tackar för allt info som NI har skrivit ang. min och andras TS. Med sorg så återgår jag nog tillbaka till Volvo igen.....tyvärr. Oljeky beställt men den lär inte komma till nytta.....Husvagns köp åt skogen... :(
Nya tag.
Ha det så bra och lycka till med alla US-bilar!
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Tack för mig

Byt packningen då, så ohemult svårt är det inte.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vad tråkigt!!! :cry: Lider med dig, förstår precis hur det känns, man blir helt nere :(

Har du inga planer på att reparera bilen som Sverker skrev? Du kan handla allting ifrån USA och spara in en kostnad där, sedan kanske man kan ge sig på arbetet själv om det finns någonstans där bilen kan stå under en period, så kan man ta lite i taget? :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV

Jag jobbar med bilar och fick in TS och sucka och stöna när man öppna huven och skulle byta packningar !
Det är inte svårt alls på något vis !! ser tråkigt ut bara ;)
Och sen finns där få bilar som funkar så bra att dra husvagn med !!
Hög i karossen så bilan tar luftströmen och en vridstark motor på låga varv. och komfort !!!
Ford transit mercedes skåp Iveco och många andra åker man inte skönt i som ett Amerikanskt skåp :D
Tänk om ! Det är inget fel på motorn i sig. Här är en tråd med detta om topppackning på TS.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
chevy
Minivan

Var är tråden .....
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Ja, jag krängde bilen billigt bara slippa meka. Ja, jag kan byta själv men på senare år har jag försökt att lägga mekandet på hyllan :| . Tyvärr har jag för mycket att göra med ungar och köra hit å dit så det har heller inte blivit mycket tid mitt intresse dvs. bilar.

Jag återkommer när jag får för mig att skaffa en jänkare igen(sneglar på en Trailblazer) 8-) . Ha det gött alla!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

You'll be back ..med andra ord =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Fyllet skrev:Ja, jag krängde bilen billigt bara slippa meka. Ja, jag kan byta själv men på senare år har jag försökt att lägga mekandet på hyllan :| . Tyvärr har jag för mycket att göra med ungar och köra hit å dit så det har heller inte blivit mycket tid mitt intresse dvs. bilar.

Jag återkommer när jag får för mig att skaffa en jänkare igen(sneglar på en Trailblazer) 8-) . Ha det gött alla!
Men fy vad tråkigt att bilen gått och havererat. :/
Däremot har jag lite svårt att hålla med dig om "tyvärr" när det gäller att ha mycket att göra med ungar... ;)
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Avenger skrev:You'll be back ..med andra ord =)
Hej hej!!

Jag är tillbaka igen. Nu med en TS -01 som jag fick gratis :lol: men tyvärr trycker den ut kylvätska. Jag har beställt komplett sotningsats från Ebay som antagligen anländer om ngn vecka.

Men nu önskar jag gärna tips och erfarenheter ang. byta packningarna.
Ungarna är självgående så jag kan ägna mig mer tid i verkstan!

Kan vara insuget som spökar men när jag ändå är i farten så byter jag hela paketet. ALLA tips bilder förslag etc är välkomna. Är det ngn mekarsugen som bor i Varberg stad som vill hugga i och meka samt knäppa ngr bira under arbetet är välkommet!
Skriv svar