Ojämn gång, TrailBlazer 04
Ojämn gång, TrailBlazer 04
Hej alla.
Jag har en fråga om min trailblazer 04.Helt plötsligt började den gå ojämnt på tomgång och i bland dö samt när jag kör så kan den bluddra till och vara orkeslös sen blir det bra igen.Finns inga felkoder att läsa av.Då slog mig en tanke,kan det vara bränslet när jag tankade senast för det var efter det som det började.Det var på St1.Jag kör max 500 mil om året så bilen kan stå långa perioder samt att jag brukar sällan fylla mer än kanske 20-25 liter.
Tacksam alla svar
Vilja
Jag har en fråga om min trailblazer 04.Helt plötsligt började den gå ojämnt på tomgång och i bland dö samt när jag kör så kan den bluddra till och vara orkeslös sen blir det bra igen.Finns inga felkoder att läsa av.Då slog mig en tanke,kan det vara bränslet när jag tankade senast för det var efter det som det började.Det var på St1.Jag kör max 500 mil om året så bilen kan stå långa perioder samt att jag brukar sällan fylla mer än kanske 20-25 liter.
Tacksam alla svar
Vilja
Senast redigerad av Avenger den tor 20 jun 2013, 21:53, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Ojämn gång
Borde inte vara något problem med bränslet, det tror jag inte i alla fall.
När byttes tändstiften och tändkablarna senast?
När byttes tändstiften och tändkablarna senast?
Re: Ojämn gång
Hej.
Böt stift för 300 mil sedan.kablar har jag ingen aning om.köpte bilen för 2 år sen
Vilja
Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta
Böt stift för 300 mil sedan.kablar har jag ingen aning om.köpte bilen för 2 år sen
Vilja
Re: Ojämn gång, TrailBlazer 04
Nu glömde jag ju än en gång att TrailBlazer har tändmoduler till varje stift
.. ursäkta.
Kanske bränslefiltret som behöver bytas?
Kanske bränslefiltret som behöver bytas?
Tack för svaret.får börja med att kolla det.hörde av en kompis att soppapumpen som sitter på tanken visst är nåt dom kan gå efter 15000 mil? Kan ju vara snack också förhoppningsvis. Den är visst bökig att byta.
Glad midsommar på alla
Glad midsommar på alla
Jag har bekymmer med att min tomgång är ojämn så fort jag slår igång AC'n, har jag den avstängd går den som vanligt, googlade lite på detta och fann denna guide, har inte provat själv.. men ska ta och göra det då det verkar vettigt.
Kanske kan vara nått för dig med?
I princip är det en guide på att rengöra spjällhuset och nolla inställningar
http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... id/186286/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Lars
Kanske kan vara nått för dig med?
I princip är det en guide på att rengöra spjällhuset och nolla inställningar
http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... id/186286/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Lars
Chrysler Grand Voyager AWD 1999.
Chrysler Grand Voyager AWD 1998. (reservdelsbil)
Tack för tipset.börjar med det för det går smidigt.
Vilha
Vilha
Tänkte bara meddela att jag rengjorde min precis och nu går bilen som den ska på tomgången
Tog loss hela huset och gjorde rent, innerkanten är på riktigt vass så passa fingrarna.
//Lars
Tog loss hela huset och gjorde rent, innerkanten är på riktigt vass så passa fingrarna.
//Lars
Chrysler Grand Voyager AWD 1999.
Tack för svaret.Det blir att skruva ner det till helgen då.
Vilja
Vilja
Lite sot kan göra stor skillnad, det är inte ofta man tänker på det 
Köp CRC Carb Cleaner eller CRC universalrengöring, grymt bra medel!
Köp CRC Carb Cleaner eller CRC universalrengöring, grymt bra medel!
Hej Igen.
Har testat att gjort rent och donat utan någon förbättring utan nu tycker jag den nästan går lite sämre framförallt när man har jämn gas samt att bilen går utan ansträngning.
Men idag fick jag upp en felkod jag tänkte om någon kunde tyda åt mig.
Den är:P0172 $10
System too rich Bank 1
Tacksam för alla svar
Hälsningar
Vilja
Har testat att gjort rent och donat utan någon förbättring utan nu tycker jag den nästan går lite sämre framförallt när man har jämn gas samt att bilen går utan ansträngning.
Men idag fick jag upp en felkod jag tänkte om någon kunde tyda åt mig.
Den är:P0172 $10
System too rich Bank 1
Tacksam för alla svar
Hälsningar
Vilja
Om jag inte minns helt fel så finns det en tråd nyligen med en Uplander som ger liknande koder. Visserligen inte alls samma motor öen kanske kan ge något tips.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tack för svaret.har kollat men ser ej kod p0172.
Får se om nån läser här på forumet och svarar.
Får se om nån läser här på forumet och svarar.
Jobbig felkod det där
Kan vara massvis med saker, MAF-sensor, dåligt bränsletryck, vakuumläckage (borde dock inte vara det då den fungerat bra ibland?) eller rentav själva lambdasonden 
Prova med att rengöra MAF-sensorn och sedan kontrollera bränsletrycket, går snabbt att kontrollera på en verkstad eller om man gör det själv, finns exempelvis en del verktyg på Biltema =)
Lambdasond går även att hitta billigt på ebay.com, då får man OE kvalité, finn dock flera sensorer.
Prova med att rengöra MAF-sensorn och sedan kontrollera bränsletrycket, går snabbt att kontrollera på en verkstad eller om man gör det själv, finns exempelvis en del verktyg på Biltema =)
Lambdasond går även att hitta billigt på ebay.com, då får man OE kvalité, finn dock flera sensorer.
Tack för svar. Börjar med MAF-sensorn. Det måste väl vara den lilla cylindriska sensorn som sitter strax efter luftburken på ovansidan av luftröret?
Dom MAF-sensorer jag sett på andra bilar har varit större samt sett annorlunda ut.
Dom MAF-sensorer jag sett på andra bilar har varit större samt sett annorlunda ut.