Går det att justera dörrarna på ram-05 reg cab och hur gör man?
Skulle vilja ha mer spänn på listen i överkant på förardörren,kör man fort så fladdrar fönsterbågen in o ut
Justera dörr på dodge ram?
Annons
Re: Justera dörr på dodge ram?
ingen som vet verkligen?
Re: Sv: Justera dörr på dodge ram?
Kanske går att bända dörren lite i önskad riktning. Annars får du nog fråga på verkstan
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Förstår hur du menar, men det finns ingen justering i det ledet vad jag kan se, ska kolla manualen igen..
Brukar vara att det fladdrar så på vissa Pickuper
Brukar vara att det fladdrar så på vissa Pickuper
..men kan det inte vara så enkelt att du justerar övre gångjärnet inåt och undre gångjärnet utåt? Så det blir lite mer kraft där uppe?
jo så enkelt kan det vara men jag ville bara veta om det överhuvudtaget går att justera gångjärnen innåt och utåt. ser ut att sitta lite annorlunda skruv/bult i gångjärnen med torxfattning i mitte och funderar på om dessa bultar är exentriska och då borde det ju gå....
Hej igen,
Nu såg jag i manualen att det ska gå att justera inåt och utåt, så om man "vrider" dörren så det är lite mer upptill så borde det nog lösa problemet.
Nu såg jag i manualen att det ska gå att justera inåt och utåt, så om man "vrider" dörren så det är lite mer upptill så borde det nog lösa problemet.
- SilverSurfan
- SUV
Testa att veva ner fönstret, lägg en träregel el dyl i kläm mellan dörr/kaross och testa att FÖRSIKTIGT trycka in övredelen på dörren..
Akta lacken.
Akta lacken.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Hmm hade det varit en Nissan Micra så kanske jag skulle överväga det.....SilverSurfan skrev:Testa att veva ner fönstret, lägg en träregel el dyl i kläm mellan dörr/kaross och testa att FÖRSIKTIGT trycka in övredelen på dörren..
Akta lacken.
Re: Sv: Justera dörr på dodge ram?
Så gör jag på lastbilen när dörren slått sig:-). Funkar kanon
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04