Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycket?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Robbis74
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 26 maj 2012, 11:34

Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycket?

Hej har en diesel som ryker väldigt mycket vid gaspådrag Samt går illa när den är kall. Antar att den får för mycket bränsle har bytt mappsensor samt beställt en begangnad luftmassemätare som ej har kommit än. Vad är det mer som påverkar bränslemängden? Vart sitter givaren som ger motortempen till bränslet? Tacksam för alla förslag. ;)
Annons
Användarens profilbild
Jim
Van
Inlägg: 89
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 21:58
Ort: Eskilstuna

Re: Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycket?

Intressant inlägg. Jag har en -06 och har nästan samma fenomen. Den ryker saftigt vid kraftigt gaspådrag. Den går iofs inte dåligt när den är kall, lite seg att starta ibland(varm som kall) men den startar alltid..
Har rengjort luftmassemätaren och nya filter,olja osv men ingen förbättring..
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycke

Kan det vara en dålig spridare?
De större tapparna idag har medel i sin deisel som tvättar systemet så det ska inte behövas någon spridar rengörning

Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycket?

Vad är det för färg på röken?

Vi diskuterade ett liknande fall för några år sedan här i forumet och då visade sig vara skada på sladden sladden till vevaxellägesgivare eller om det var kamaxellägesgivaren. Annars skulle jag också misstänka läckande spridare.
Användarens profilbild
Jim
Van
Inlägg: 89
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 21:58
Ort: Eskilstuna

Re: Chrysler voyager 2.8 crd -07 som ryker väldigt mycket?

Lyfter denna tråden..
Löste sig problemet eller har någon kommit på en bra lösning...
Skriv svar