Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04
Re: Sv: Min Chevrolet Trans Sport 02
Var rolig taxi läsning.
Då har du gjort en del den tiden du var hemma
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Då har du gjort en del den tiden du var hemma
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: Min Chevrolet Trans Sport 02
Idag var jag på besiktningen, i vanlig ordning (minst) en månad över tiden.. Det var reg-besiktning också på dragkroken som jag skruvade dit förra sommaren, så nu får den användas också..
Det blev en mindre att-göra lista än jag hade väntat mig, vänster helljus fungerar inte och det var inte lampan för den bytte jag i morse. Det verkar som att elsystemet är lite annorlunda på de europeiska jämfört med de amerikanska för i säkringslådan finns separata säkringar för vänster och höger och hel och halvljus men så är det inte ritat i elschemat i servicemanualen.
Det enda som var lite besvärlig anmärkning var att bromsrören runt om var rostiga men de sitter lätt åtkomliga så det bör inte vara några större bekymmer. Min otekniske kompis hade fått en offert på 14 kkr på att byta rören på sin efter att verkstaden tyckte de såg för dåliga ut när han var inne för vanlig service, bland annat med hänvisning till att tanken behövdes tas ner etc. Jag sa åt honom att det var sannorlikt rejält saltat och eftersom han ändå skulle besiktiga snart så kunde han vänta och se om det blev någon anmärkninv vilket det inte blev. Nu när jag var under såg jag att man behövde inte alls ta ner tanken..
Trösklarna med hål blev det ingen anmärkning på, men jag ska nog ändå se till att svetsa upp dem. Vindrutan har en spricka som var på gränsen att släppa igenom men jag sa att det var under mitt synfält så då satte han bara bra att veta på den.
Jag bad honom skaka lite extra på framvagnen eftersom jag märkt vibrationer men det gick inte att se något glapp i någon led där. Ska nog prova att byta skivorna, klossarna är ändå i princip slut så det är dags att se över.
Det blev en mindre att-göra lista än jag hade väntat mig, vänster helljus fungerar inte och det var inte lampan för den bytte jag i morse. Det verkar som att elsystemet är lite annorlunda på de europeiska jämfört med de amerikanska för i säkringslådan finns separata säkringar för vänster och höger och hel och halvljus men så är det inte ritat i elschemat i servicemanualen.
Det enda som var lite besvärlig anmärkning var att bromsrören runt om var rostiga men de sitter lätt åtkomliga så det bör inte vara några större bekymmer. Min otekniske kompis hade fått en offert på 14 kkr på att byta rören på sin efter att verkstaden tyckte de såg för dåliga ut när han var inne för vanlig service, bland annat med hänvisning till att tanken behövdes tas ner etc. Jag sa åt honom att det var sannorlikt rejält saltat och eftersom han ändå skulle besiktiga snart så kunde han vänta och se om det blev någon anmärkninv vilket det inte blev. Nu när jag var under såg jag att man behövde inte alls ta ner tanken..
Trösklarna med hål blev det ingen anmärkning på, men jag ska nog ändå se till att svetsa upp dem. Vindrutan har en spricka som var på gränsen att släppa igenom men jag sa att det var under mitt synfält så då satte han bara bra att veta på den.
Jag bad honom skaka lite extra på framvagnen eftersom jag märkt vibrationer men det gick inte att se något glapp i någon led där. Ska nog prova att byta skivorna, klossarna är ändå i princip slut så det är dags att se över.
Skönt att ha det avklarat och kul att kroken är fixad 
Dock tråkigt med bromsrören, sånt är inget roligt att meka med, vet inte varför men jag hatar det
Dock tråkigt med bromsrören, sånt är inget roligt att meka med, vet inte varför men jag hatar det
Jag har inte hunnit göra någonting med bilen på länge då jag varit inblandad i detta och det har tagit väldigt mycket tid och kraft:
https://tivo.comhem.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tivo.comhem.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det där kan inte vara något litet projekt inte!! Hade önskat ha det hemma om man haft Comhem =)
Ja jäklar det har varit något att gräva ner sig i kan jag tänka mig
Chrysler Voyager V6 2004 now Free
Chrysler Voyager V6 2004 now Free
Voyager V6 -04
Ikväll har jag köpt en till TS, en 04 AWD. Felet på den är att det är missljud i bakvagnen, så jag räknade med att få byta Versatrak-klumpen och la bud efter det. Det kan vara så illa att man fakiskt behöver göra det, problemet uppstod nämligen efter en punkering på ett bakdäck på motorvägen där man var tvungen att köra en bit för att kunna stanna på något säkert ställe. När den sedan var inne på verkstad så tappade man ur oljan innan man sa att klumpen behövde bytas, vilket man ville ha $$$ för så ägaren hämtade hem bilen och körde ungefär en mil utan olja i bakaxeln eftersom den ändå ansågs vara kass.. Hur som helst, får kika på det när jag fått hem den.
Grattis till bilköpet! Alltid kul med projekt, hoppas att det ev. går att få igång den till ett bra pris, det är ju rätt årsmodell iaf med en -04, känns lite mer solida i motorn.
Ja, 04 så ska de ha fått ordning på problemen med insugspackning och mindre risk för problem med toppackningarna eftersom man ändrade formel på DEX-COOL. Rostiga trösklar som vanligt på de här, behöver nog åtgärdas på 02'an också innan nästa besiktning.
Ja, det är positivt 
Extra kul med bilar som man tidigare haft och all erfarenhet, man vet nästan direkt hur man ska gå tillväga. Tror du att det blir dyrt om allt måste bytas? Ska den ev. ersätta någon annan bil om det är en lågmilar av -04:an?
Extra kul med bilar som man tidigare haft och all erfarenhet, man vet nästan direkt hur man ska gå tillväga. Tror du att det blir dyrt om allt måste bytas? Ska den ev. ersätta någon annan bil om det är en lågmilar av -04:an?
02'an behöver lite omsorg, så tanken är att på 04'an körbar så att vi kan ha den under tiden då vi inte kan vara helt utan bil.
Sedan får vi se, ena grabben ska få en sådan här: http://countries.permobil.com/Sverige/P ... 300-PS-Jr/" onclick="window.open(this.href);return false; och då är egentligen TS för liten då den inte går in med alla stolar uppfällda men om man ska ha någonting med mer lastutrymme så måste man upp på fullsize van i förlängd version och då får de inte längre plats i normala parkeringsrutor... Tål att fundera på.
Sedan får vi se, ena grabben ska få en sådan här: http://countries.permobil.com/Sverige/P ... 300-PS-Jr/" onclick="window.open(this.href);return false; och då är egentligen TS för liten då den inte går in med alla stolar uppfällda men om man ska ha någonting med mer lastutrymme så måste man upp på fullsize van i förlängd version och då får de inte längre plats i normala parkeringsrutor... Tål att fundera på.
Får gratulera till köpet
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Idag har jag hämtat hem 04'an, eftersom den inte hade olja i bakaxeln tog jag den på kärra. En VW Transporter som fick dra 2,5 ton och dito släpkärra. Lastvikten på kärran var 1930 kg, och Chevan har 2050kg i tjänstevikt, dra bort 70 kg för föraren och så tog jag loss alla baksäten och la dem i dragbilen så det bör ha varit ganska så exakt på gränsen. Väldigt stadigt gick det iaf 
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Det är inte det går med en minivan på biltrailer
Tur att fungerade med vikten
Lägg gärna upp en par bilder =)
Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 & 04
Tyvärr tänkte jag inte på att ta bilder när bilen var upplastad men ska lägga upp när jag börjar jobba med den.
Går det att byta titel på tråden? Onödigt att ha flera.
Går det att byta titel på tråden? Onödigt att ha flera.