Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2001

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
peter77
Van
Inlägg: 81
Blev medlem: fre 22 jul 2011, 20:07

Re: Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2002

Det gick på 10 min att byta , det sitter lättåtkomligt till. Det gamla kändes mjukt i gummit och sprickor . Ryckningarna blev mindre , var under bilen och kikade och fick se att kablarna till sensorn som sitter på katten har legat och nött mot en plåtkant , såg ut som det hade gått hål på höljet . Jag tog en slang bit som jag skar upp på längden och trädde på så nu ligger den inte rätt på plåten iaf . Har en ny sond som jag ska sätta dit liggandes , det kan nog ha med ryckningarna att göra med om kablarna har gått i jord mot plåten .
Chevrolet caprice 66
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2002

:D!!!

Fasiken, låg kablarna öppet? Dra riktigt tätt kring dem eller använd krympslang, annars kan nog lambdan få fel värde. Ingen motorlampa som lyst då?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
peter77
Van
Inlägg: 81
Blev medlem: fre 22 jul 2011, 20:07

Re: Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2002

Näe ingen motorlampa har lyst men den har slickat i sig soppa . Har en sprillans ny sond som skall monteras vid tillfälle . Jag har isolerat kablarna nu tills jag får bytt ut den gamla .Förrästen vet du om koden till radion står uppskrivet i bilen någonstans ? Tänkte bara om jag skulle behöva koppla bort batteriet en länre tid nån gång .
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2002

Aha :P

Angående radiokoden så ska den stå i handskfacket tror jag, eller bakom stereon.

Annars säljer vi radiokoder för 100:- kr! :D Hedin tar 500:- för koden :| (men det ska inte behövas, du hittar säkert koden).

PS, kom just på, tror inte det är radiokoder på de USA-sålda modellerna, nästan 100% säker på att det inte är det.

Vad är det för sond du har köpt? En original eller universal?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
peter77
Van
Inlägg: 81
Blev medlem: fre 22 jul 2011, 20:07

Re: Kupéfilter och motorfäste Chrysler Town & Country 2002

Det är en orginal sond , jag tror inte riktigt på universal prylar speciellt inte lambda när det måste vara rätt värden . Hade en Saab en gång som jag satte univrsal sond i och jag tyckte inte att den gick lika bra efter det . Den skulle ju säljas så jag sket i vilket .
Chevrolet caprice 66
Skriv svar