Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

byta kylarvätska, hur mycket? -lufta?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Jim
Van
Inlägg: 89
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 21:58
Ort: Eskilstuna

byta kylarvätska, hur mycket? -lufta?

Tänkte ge mig på att byta kylarvätska i dieselspisen. Har ingen aning om vad som är i nu. Kollar jag i kärlet så är vätskan typ nästan genomskinlig, lite smutsig.. ingen gul, röd eller grön färg..
Tänkte köpa färdigblandad röd och ha i. Eller rekomenderas annan färg?
Tänkte tömma bilen, ha i vatten och starta för att spola runt, tappa ur.. göra om 1 ggr.. sen ha i den nya röda.
Måste systemet luftas någonstans efter bytet??
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: byta kylarvätska, hur mycket? -lufta?

Jag körde på tomgång med kylarlocket av en stund sen var det bara att köra. Kolla kylet under några körningar om du behöver fylla upp. Jag har röd i min Bettan. Kör med värme i bilen också så det gamla cirkulerar ut därifrån också

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: byta kylarvätska, hur mycket? -lufta?

Antar att dom beskriver samma för 2.5 och 2.8:

Cooling System With
Auxiliary Heater
16.6 Liters (17.5 qts.)

Cooling System With Out
Auxiliary Heater
13.8 Liters (14.6 qts.)

** (includes heater and recovery/reserve bottle)

DESCRIPTION - ENGINE COOLANT
WARNING: ANTIFREEZE IS AN ETHYLENE GLYCOL
BASE COOLANT AND IS HARMFUL IF SWALLOWED
OR INHALED. IF SWALLOWED, DRINK
TWO GLASSES OF WATER AND INDUCE VOMITING.
IF INHALED, MOVE TO FRESH AIR AREA.
SEEK MEDICAL ATTENTION IMMEDIATELY. DO NOT
STORE IN OPEN OR UNMARKED CONTAINERS.
WASH SKIN AND CLOTHING THOROUGHLY AFTER
COMING IN CONTACT WITH ETHYLENE GLYCOL.
KEEP OUT OF REACH OF CHILDREN. DISPOSE OF
GLYCOL BASE COOLANT PROPERLY, CONTACT
YOUR DEALER OR GOVERNMENT AGENCY FOR
LOCATION OF COLLECTION CENTER IN YOUR
AREA. DO NOT OPEN A COOLING SYSTEM WHEN
THE ENGINE IS AT OPERATING TEMPERATURE OR
HOT UNDER PRESSURE, PERSONAL INJURY CAN
RESULT. AVOID RADIATOR COOLING FAN WHEN
ENGINE COMPARTMENT RELATED SERVICE IS
PERFORMED, PERSONAL INJURY CAN RESULT.
CAUTION: Use of Propylene Glycol based coolants
is not recommended, as they provide less freeze
protection and less boiling protection.
The cooling system is designed around the coolant.
The coolant must accept heat from engine metal, in
the cylinder head area near the exhaust valves and
engine block. Then coolant carries the heat to the
radiator where the tube/fin radiator can transfer the
heat to the air.
The use of aluminum cylinder blocks, cylinder
heads, and water pumps requires special corrosion
protection. Mopart Antifreeze/Coolant, 5
Year/100,000 Mile Formula (MS-9769), or the equivalent
ethylene glycol base coolant with hybrid organic
corrosion inhibitors (called HOAT, for Hybrid Organic
Additive Technology) is recommended. This coolant
offers the best engine cooling without corrosion when
mixed with 50% Ethylene Glycol and 50% distilled
water to obtain a freeze point of -37°C (-35°F). If it
loses color or becomes contaminated, drain, flush,
and replace with fresh properly mixed coolant solution.
The green coolant MUST NOT BE MIXED with
the orange or magenta coolants. When replacing coolant
the complete system flush must be performed
before using the replacement coolant.
CAUTION: MoparT Antifreeze/Coolant, 5
Year/100,000 Mile Formula (MS-9769) may not be
mixed with any other type of antifreeze. Doing so
will reduce the corrosion protection and may result
in premature water pump seal failure. If non-HOAT
coolant is introduced into the cooling system in an
emergency, it should be replaced with the specified
coolant as soon as possible.

FYLLA SYSTEMET:

COOLING SYSTEM FILLING
(1) Remove pressure vent cap from coolant recovery
pressure container.
(2) Loosen air bleed screw on the thermostat housing.
(3) Slowly fill the cooling through the coolant
recovery pressure container until a steady stream of
coolant comes out of the air bleed.
(4) Tighten the air bleed screw.
(5) Continue filling coolant recovery pressure container
until level reaches the full line.
(6) Without installing the pressure/vent cap, start
and run engine at idle for a couple minutes.
(7) Recheck coolant level and fill as necessary.
(8) Install pressure/vent cap and drive vehicle for
approx. 10 km to reach normal operating temperatures.
(9) Allow vehicle to cool. Check and fill coolant as
needed.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar