Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Var tvungen att tvinga upp rutan på bilen. Fäste mellan rutan och motor så att säga var bara att klicka ihop men staget/pinnen som fäster i vindrutemotorn är glapp. Någon som vet hur detta är uppbyggt och hur mycket jobb det är att ta bort plasten som sitter framför motorn.

Motorn isig funkar. Tips mottages mer än gärna.

Var jäkligt lätt att få upp den rutan.
Nada inbrottssäker:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Vilka rutor menar du? :D Sidorutan fram på bilen? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Ventilationsrutan bak:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Aha, då förstår jag :)

Plastpanelen går rätt smidigt att ta bort, bältesgenomföraren och ett par skruvar och clips är i stort sett "allting", man får bara se till att vara lite försiktig så att inget spricker. Kanske går att fixa någon lösning på det så det slutar glappar, inte så kul att behöva köpa nytt när det inte är något större problem :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Då får jag kika på det när kommande arbetsvecka e slut. Har lånat två kupevärmare för att inte frysa häcken av mig:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Hehe, ja det var ju bra, se dock till så att dom inte är på för hög watt i ett enda el-uttag, då går säkringen tror jag :lol: Idag var det dock väldigt milt väder efter en svinkall natt, regnade lite innan också, men nu har det fryst igen, INGET kul att köra bil med sådan halka som det är :(

Måste göra en oljeservice på nyinköpta Dodgen, jobbigt att ligga på uppfarten och lossa filtret och avtappningsbulten, får kanske bli en latversion och pumpa ur den gamla oljan och i med ny, den hade nog ändå varit inne på service ganska nyligen av förra ägaren, men ny olja kan ju vara bra så man vet vad det är =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Ja pumpa ur den. Tar en stund men det blir varmare än att ligga på marken.
Annars, fyra värmekanoner så kan du ta en tupplur under bilen också.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Om armen som stänger rutan är trasig så finns begagnat på bildelsbasen och eBay ungefär på samma prisnivå. Skiljer ungefär 50kr. Men bildelsbasen är ofta hutlöst dyra. En motor till ok pris

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Får köpa lite olja imorgon och "slanga ur" motoroljan, hehe :) Saknar en GDS-mack här i stan, som även har lift, vore smidigt =)

Är det nya på ebay då? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Finns dåligt med gds runt mig med. Runt 8 mil till närmaste:-(.

De på eBay var begagnade också. Känns inte som det behövs en ny. Är inte den mest använda grejen i bilen precis

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Preem bortom hörnet hade det tidigare, men inte längre, lite synd då det bara är 200 meter dit typ :)

Nej precis, jag använder nästan aldrig de rutorna. Dock har passagerar (främre sidorutan) slutat fungera på min bil, så det är nog en ny motor som behövs dit, får bli en ny billig från ebay =) Men man får vara försiktig när man enbart byter denna motor till sidorutorna fram, så man inte ändrar läget på vajrarna, dom måste vara exakt som när man lossar motorn, annars åker man på att byta hela kitet.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Åh tusan. Bra då vet jag det den dagen dom börjar strejka

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vindrutor motor/fäste bakersta sidorutan

Gjorde samma jobb på 99:an, då "råkade" hållaren för vajerspolen följa med motorn när jag drog ut den, så allting fall ner :lol: Fast jag provade först med att "lirka" i vajern igen, men det höll bara i 1 dag :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar