Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Mått på bromsskivor till Sebring 2004

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Mått på bromsskivor till Sebring 2004

Hej :D

Är det någon som har koll på bromsskivor till Chrysler Sebring? Och kan svara snabtt :shock:

Skulle lämna in bilen på verkstad för byte av bromsskivor och belägg fram men det skulle kosta typ 5-6000.
Nu tänkte jag köpa själv på Mekonomen men då visar det sig att det verkar vara två olika mått, är det någon som vet hur jag kollar upp det enkelt. Helst utan rådet att skruva av hjulen då jag tyvärr har kärran ståendes 50 mil bort för tillfället.... tacksam för alla tips och råd.... ringa Chrysler, någon annan som har likadan bil Sebring -04 3,5?

ps. ABS-givarna var också åt pipan men det får jag ta i höst, skulle kosta 2000+2000 i arbete. Låter det bra eller anus?

//Ratpack
Senast redigerad av Avenger den mån 23 jun 2014, 13:30, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Mått på bromsskivor till Sebring

Hej,

Kolla på Hansen Racing, där står uppgifter om 282 mm diameter på skivorna fram. Du kan beställa hos dem via någon av dina lokala bildelsbutiker.

Bara det inte är något mysko så att du har en annan storlek, men jag tror det ska fungera med 282 mm, de andra verkar vara till Coupé-modeller när man söker runt lite.

ABS-givarna fram är enkla att byta på dessa bilar, de sitter inte fast stenhårt om det inte är något fel. Kan dock vara lite krångligt med vart kabeln går vidare vid innerskärmen. Det som är bra är som sagt att det ofta bara är att rycka ur sensorerna efter att man lossat en bult, sitter synliga och bra till när man lossat hjulen.

P.S, din Sebring har en 2.7 liters V6:a med kamkedja, ej 3.5:an med kamrem =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Re: Mått på bromsskivor till Sebring 2004

Hallå Avenger.... du är en klippa :D :D

Tusen tack, 282 stämmer nog jäkligt bra, hörde någon nämna 283 men nu såg jag själv att det du skriver stämmer utmärkt. Bra info om ABS-givarna också, verkar ju smidigt, då kanske man kan göra det själv också.

Men som sagt, tackar för hjälpen... kommer nog att återkomma inom kort då jag hörde att ABS-kransen var paj också och att man måste byta hela "drivaxeln"?! När det väl börjar så tar det aldrig slut... 7000 mil, uselt!

ps. jo jag knackade fel siffror i rena ivern, vet det fan var jag fick 3,5 ifrån :lol:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Mått på bromsskivor till Sebring 2004

Ja, runt 28 cm i diameter, något där så stämmer det, med viss marginal så är det ingen fara.

Vad tråkigt med kransen till ABS:en.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar