Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

släpvikt Voyager 2008

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
tungt
Station Wagon

släpvikt Voyager 2008

Hej.
Här en grand Voyager 08. O blev ganska förvånad över den låga Max släpvikten. 1600 kg! Tycker ju att en så förhållande stor bil borde få dra mer. Eller räknar dom med att man gasar med fullt manskap o packning i bilen. Eller vad sitter det i?
Senast redigerad av Avenger den tor 26 jun 2014, 20:38, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken. Fel forumkategori.
Annons
Användarens profilbild
rimme
Van

Re: släpvikt

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte dom finns med orginaldrag, utan eftermonterat, då klassas det ner av någon anledning, sen har du kanske inte så stark motor,

Tyvärr har jag iPhone, skickat från en sån
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300
Användarens profilbild
tungt
Station Wagon

Re: släpvikt

Aa, förklar ju en del. Finns alltså ingen orginal monterad krok. Dom har med andra ord bara dragit till med nån vikt mer eller mindre. 1600 på allt eftermonerat o man är på säkra sidan. Bli o köra på natten då ;)
Användarens profilbild
rimme
Van

Re: släpvikt Voyager 2008

Ska du dra så tungt då? Med rätt körkort så kan du ju dra ett släp med totalvikt på tex 3 ton, men får bara lasta upp den till 1600, och det är ju faktiskt endel,

Användarens profilbild
Jim
Van

Precis, begränsningen ligger i dragkroken.....

Gick och tog utökad B(B96) och voila så får jag dra 1600kg,i stället för 860kg på vanligt B, precis vad bilen max får dra.. Kostade bara 800:- i uppkörningsavgift...
I mitt fall helt onödigt att investera i BE med teorier och massa merkostnader...
Användarens profilbild
tungt
Station Wagon

Det var ju de. Slutvikten på släpet blir ca 2200. En minigrävare på boggiesläp. Har inte någon i omgivningen som har nått som drar den vikten. Därav blir det o fuldra o hoppas att det är ett större gängslagsmål på andra Sidan stan som uppehåller dom blå.
Användarens profilbild
rimme
Van

släpvikt Voyager 2008

En helt annan diskussion än topic, men jag tog BE för att slippa alla begränsningar, klarar bilen det och kärran klarar vikten så får jag köra, det e gött :-)

Skriv svar