Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Automatlåda krånglar Grand Voyager crd 08

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Roger Windstar
Minivan

Automatlåda krånglar Grand Voyager crd 08

Hej.
Min automatlåda fick fnatt igår. När jag parkerade utanför butiken small det till när jag lae i P, när jag sedan skulle åka hem hände inget när jag lade i backen, när jag varvade upp lite small backen i men den hackade sig bakåt.
Lade i P igen, slog av motorn och provade igen (R), samma sak hoppadde någon meter sen slutade den driva, Kollade oljan i samband med att jag hämtade den från verkstad förra veckan (kamremsbyte) så jag tänkte att nog fasen ska jag ta mig hem iallafall.
Lade i D och den juckade iväg efter att jag varvat upp den och växeln hoppat i.
Kom ut på vägen, då började den gå juste igen.
Kom hem skulle backa in på parkeringen, stopp, varva upp dunk i med växeln ryckigt bakåt till jag kom på plats.
Kollade oljan, varm motor olja vid övre hålet av de 2 hot hålen.
Startade imorse, i med D ryck iväg, efter några meters ryckande gick den bra igen.
Kom på jobbet, körde för långt fram, skulle backa till, pang, ryck på plats.
Lade i P bilen börjar rulla bakåt, tröck mer P-boms och gick in och började jobba.
Vad göra? hur kan jag ta mig hem? räcker det att ta lös batteriet?
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Automatlåda krånglar Grand Voyager crd 08

Det låter som något har hänt med lådan. Tror inte att batteriet hjälper men att prova skadar aldrig

Skickat från min C5503 via Tapatalk
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar