Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kylarvätska i Chrysler Sebring 2005?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
j-dawg54
Station Wagon

Kylarvätska i Chrysler Sebring 2005?

Jag har skaffat mig en 2005 Chrysler Sebring. Då jag ska spola kylsystemet och googlat lite så ser jag att Chrysler kör med HOAT kylarvätska, vilken kylarvätska rekommenderar ni som finns enkelt att få tag på i Sverige?

Vågar man köra något annat? Tydligen så skall man vara försiktig så inte packningar (vattenpumpen) går om man inte kör Chrysler's HOAT?!
Senast redigerad av Avenger den mån 14 jul 2014, 23:26, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ändrade så att bilmodellen står med i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Kylarvätska i Chrysler?

Vet inte vad som fanns i min innan men jag sköljde ur systemet och fyllde på med röd longlife. Har läst amerikanska trådar och dom har fyllt med det dom haft hemma. Men skölj systemet ordentligt så du inte blandar något som inte ska blandas.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Re: Kylarvätska i Chrysler Sebring 2005?

S k gul glykol (finns bl a på Mekonomen) och avjoniserat vatten (Biltemas duger). Absolut inte vatten från kranen.
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan

Re: Kylarvätska i Chrysler Sebring 2005?

j-dawg54 skrev:Jag har skaffat mig en 2005 Chrysler Sebring. Då jag ska spola kylsystemet och googlat lite så ser jag att Chrysler kör med HOAT kylarvätska, vilken kylarvätska rekommenderar ni som finns enkelt att få tag på i Sverige?

Vågar man köra något annat? Tydligen så skall man vara försiktig så inte packningar (vattenpumpen) går om man inte kör Chrysler's HOAT?!
Gul Longlife.

http://www.jula.se/kylarglykol-longlife-4l-624159" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar