Tjena!
Köpte mig en Dodge Ram 1500 4x4 5,7 Hemi 2004 för ett tag sedan.
Nu har motorlampan börjat lysa, har försökt få fram en felkod genom att sätta tändningen i
on-off-on-off-on, men inget händer?!
Har sett att det funkar på både nyare och äldre bilar, men inte på min tydligen.
Någon som vet om det funkar med Biltemas felkodsläsare?
Motorlampan lyser Dodge ram 1500.
Annons
Re: Motorlampan lyser Dodge ram 1500.
Hej,
Prova gärna flera gånger med nyckelmetoden, vrid lagom sakta men ändå inom 5 sekunder, avsluta i ON läge och se om du får fram någon P-kod i displayen. Prova även vrid fler än 3 gånger till ON. Håll alla dörrar stängda också.
Biltemas OBD2 läsare bör fungera om det inte är någon avancerad kod till exempelvis växellådan, men troligtvis är det någon sensor till motorstyrningen som felkodlampan indikerar på.
Men prova gärna igen, det ska fungera att läsa av de mer enkla OBD2 koderna via bilens inbyggda diagnostik.
Prova gärna flera gånger med nyckelmetoden, vrid lagom sakta men ändå inom 5 sekunder, avsluta i ON läge och se om du får fram någon P-kod i displayen. Prova även vrid fler än 3 gånger till ON. Håll alla dörrar stängda också.
Biltemas OBD2 läsare bör fungera om det inte är någon avancerad kod till exempelvis växellådan, men troligtvis är det någon sensor till motorstyrningen som felkodlampan indikerar på.
Men prova gärna igen, det ska fungera att läsa av de mer enkla OBD2 koderna via bilens inbyggda diagnostik.
Tack för snabbt svar 
Har testat ett helt gäng gånger nu, men lyckas inte. Måste vara jag som gör nåt galet?!
Ska försöka fixa en felkodsläsare så fort som möjligt.
Det skumma är att lampan har lyst ett tag, sen slocknat. och nu har den tänts igen.
Verkar lite som felet kommer och går?!
Har testat ett helt gäng gånger nu, men lyckas inte. Måste vara jag som gör nåt galet?!
Ska försöka fixa en felkodsläsare så fort som möjligt.
Det skumma är att lampan har lyst ett tag, sen slocknat. och nu har den tänts igen.
Verkar lite som felet kommer och går?!
Tråkigt att det inte fungerar, ibland kan det vara riktigt krångligt faktiskt.
Hittade en video på YouTube som beskriver hur man läser koderna, dock till en 2500 serie men principen bör vara densamma, kolla i displayen efter P-koder. Här är länken:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Hittade en video på YouTube som beskriver hur man läser koderna, dock till en 2500 serie men principen bör vara densamma, kolla i displayen efter P-koder. Här är länken:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det är ju inte så kul, bara hoppas att man inte har köpt sig 2500kg problem.
Okey tack, får ge det några försök till.
Okey tack, får ge det några försök till.
Hej,
Jag tror inte att felet är något dyrt eller krångligt vad gäller motorlampan, det är nog bara en givare, kanske en lambdasond, så det ska nog gå att ordna utan problem.
Tror att du får ut felkoden om du provar lite igen:)
Jag tror inte att felet är något dyrt eller krångligt vad gäller motorlampan, det är nog bara en givare, kanske en lambdasond, så det ska nog gå att ordna utan problem.
Tror att du får ut felkoden om du provar lite igen:)
Barzeman vad i Sverige är du ?? Mellan Örebro och Karlstad finns jag.. jag har en läsare... då jag själv har en RAM så vet jag att du bör inte vara långt bort innan kostnaden att köpa en går jämt med bränslekostnaden [WINKING FACE]... men vill du låna så hör av dig..
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Jag bor i Mjölby.
Tror det kommer lösa sig med felkodslärae, men tack ändå qbtq73
I värsta fall får jag åka och köpa mig en egen, det är nog inte sista gången
man kommer behöva kolla felkoder på sin bil
Tror det kommer lösa sig med felkodslärae, men tack ändå qbtq73
I värsta fall får jag åka och köpa mig en egen, det är nog inte sista gången
man kommer behöva kolla felkoder på sin bil