Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

köpa Cadillac eller Lincoln

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
tommygunxs
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 15:50

köpa Cadillac eller Lincoln

Hej
Jag är ny på detta forum. Jag går i köptankar på antingen en Cadillac eldorado (årsmodell +/- 1978) eller en Lincoln Mark IV (årsmodell +/-1977). Jag har sökt mycket och länge på internet om dessa bilar, men får inte något grepp om vilken kvalité de har (väl medveten att det inte är några nya bilar och tidigare ägare hantering gör sitt). Ni som har dessa bilar, vad tycker ni om kvaliten`? är den jämförbar med en gammal volvo 740? Vidare undrar jag över bränsleförbrukningen, vissa säger 2 liter/mil, andra 1 liter/mil. OM man kör lungt och städat, försöker planera körningen så gott det går, hur mkt bensin drar dom? Vidare, är det något särskilt man skall akta sig för (motorer, automatlådor etc)

Jag har sett att tex Lincoln Mark IV kan på amerikanska Ebay ligga på skapliga nivåer jmf med Sverige, cadillac verkar inte vara lika stor skillnad, är det värt att importera en sådan? Totalkostnad köp (ev import) hade jag tänkt på 150 tkr.

mkt frågor..