Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Buick Lesabre Custom 97 - den perfekta julklappen.

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Buick Lesabre Custom 97 - den perfekta julklappen.

Då var det dags igen! Började med en buick park avenue 91a för några år sedan. Gick vidare till en buick roadmaster 94a. Varefter ett kort och misslyckat ägande av en cadillac seville sts 94a. Nu har man kommit på fötter igen efter lite arbetslöshet. Skramlat för fulla muggar och fick köpt mig en Lesabre 97a i toppskick.
Har bara hunnit köra den några dagar efterssom ja köpte den i veckan innan jul till mig själv som en kombination 30 års present och julklapp till mig själv :D :D . Hittils svårt å säga så mycket, men den går som en dröm. En kille har köpt bilen i California till sin fru när dom bodde där 4 år och arbetade. Han visste inte så mycket om bilen utan gick mest på vad folk i usa berättade. Med tiden så fick han klart för sig efter en del läsande och surfande att han köpt sig ett riktigt kap till bil. Han blev mer eller mindre frälst i bilen och tog med den hem som flyttgods när dom flyttade till Sverige. Efter flytten så har han kört bilen i ytterligare 7 år och har skött om den som man skulle ta hand om sin egen dotter. Den är i perfekt skick och jag är så sugen på att rulla ut den ur garaget att ja håller på att explodera. Den skall recondas å piffas upp till tusen!

Bild

Bild

Bild

Bild
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Annons
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick Lesabre Custom 97 - den perfekta julklappen.

Min gamla buick park avenue som ja sålde till svärfar fick jag dessutom tillbaka efter att den rullat i hans ägo i ca 3 år och i slutskedet rasade lådan på den. så nu står den hemma och väntar på åtgärd i någon form.

Bild
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Cruise
Van
Inlägg: 61
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 22:04

Re: Buick Lesabre Custom 97 - den perfekta julklappen.

Jag vet hur sköna de är. har ägt en -97:a. som finns i någon tråd här. :)
Skriv svar