Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chevrolet Trans Sport Antenn?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

Chevrolet Trans Sport Antenn?

Hej har en 99:a som jag tänker byta vindruta på!
De har ju i original antennen i vindrutan men jag tänker sätta dit en vanlig vindruta för de med antenn är så dyra.
Sitter original radion i med kassettspelare! Är det bara att sätta i en vanlig antennkontakt för montering på skärm eller är det någon specialkontakt?

//Niklas
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chevrolet Trans Sport Antenn?

Tjena,

Byter du rutan på försäkringen så ska priset bli ungefär detsamma, annars förstår jag att det skiljer.

Det är troligtvis en särskild kontakt, försök få med kontakten som går från rutan så kan du skarva i den, så slipper du röra originalkablaget från bilen.

Frågan är dock om konverteringen kanske sticker iväg i pris så att det hamnar på vad en ruta med antenn kostar.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag vet inte hur den är kopplad, men min 04'a har extern antenn istället i vindrutan. Det blir ju en del jobb med kabeldragning, antennfäste osv som kostar om du inte kan göra det själv.
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

sverker skrev:Jag vet inte hur den är kopplad, men min 04'a har extern antenn istället i vindrutan. Det blir ju en del jobb med kabeldragning, antennfäste osv som kostar om du inte kan göra det själv.

Jag tänkte mig att det var bara att köra in en antenn i ett antennuttag i radion och montera en extern antenn från Biltema!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja, det ska nog funka, dock lite mer kabeldragning men det är kanske smidigare än att använda befintlig kabel då man säkert få dra ner den från instrumentpanelen/vindrutan till pedalerna på förarsidan och sedan genom torpedväggen, så det blir nog bra att dra direkt ifrån stereon om det finns utrymme, annars är det inte så kul att lossa massa saker där.

mvh

Bild
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

Avenger skrev:Ja, det ska nog funka, dock lite mer kabeldragning men det är kanske smidigare än att använda befintlig kabel då man säkert få dra ner den från instrumentpanelen/vindrutan till pedalerna på förarsidan och sedan genom torpedväggen, så det blir nog bra att dra direkt ifrån stereon om det finns utrymme, annars är det inte så kul att lossa massa saker där.

mvh
Tack för tips men till slut har jag bestämt att Ryds får sätta in en ruta med antenn det blev ändå billigare och mindre krångel
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja det är nog det bästa, hur mycket skiljde det i pris?

mvh

Bild
Skriv svar