Hej jag är ny här och hoppas kunna få hjälp framöver av den samlade expertis som finns här.
Till att börja med undrar jag om någon besitter en bra sprängskiss eller ev en verstadshandbok över denna bil. Och fråga nr 2. vad sitter långt ner på vänster sida(står framför öppen huv) och följer med varven på motorn. Ett månotont ljud som slutar när bilen blir varm. Aldrig haft det tidigare? Vattenpumpen? Jag har konstaterat att det inte är generatorn och inte ac-pump men det är typ samma ljud som om kolen skulle vara slut i generotorn,iiiiiiiieeeeeeeeeee = )
Avitone
Sebring -05
Sebring -05
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Re: Sebring -05
Hej,
Verkstadshandbok har du på mailen nu =)
Ang, ljudet, kan du försöka smörja en "rulle" i taget med lite smörjfett, ej dunstande 5-56 eller liknande, och se om ljudet försvinner? Kom ihåg vilken rulle det var som ljudet försvann på om det nu försvinner. Samma på min Dodge Aveger
Vattenpumpen sitter i motorn och drivs av kamkedjan, ej som på Voyager där den drivs med drivremmen till generatorn, ac osv.
Verkstadshandbok har du på mailen nu =)
Ang, ljudet, kan du försöka smörja en "rulle" i taget med lite smörjfett, ej dunstande 5-56 eller liknande, och se om ljudet försvinner? Kom ihåg vilken rulle det var som ljudet försvann på om det nu försvinner. Samma på min Dodge Aveger
Vattenpumpen sitter i motorn och drivs av kamkedjan, ej som på Voyager där den drivs med drivremmen till generatorn, ac osv.
Re: Sebring -05
avitone skrev:Hej jag är ny här och hoppas kunna få hjälp framöver av den samlade expertis som finns här.
Till att börja med undrar jag om någon besitter en bra sprängskiss eller ev en verstadshandbok över denna bil. Och fråga nr 2. vad sitter långt ner på vänster sida(står framför öppen huv) och följer med varven på motorn. Ett månotont ljud som slutar när bilen blir varm. Aldrig haft det tidigare? Vattenpumpen? Jag har konstaterat att det inte är generatorn och inte ac-pump men det är typ samma ljud som om kolen skulle vara slut i generotorn,iiiiiiiieeeeeeeeeee = )
Har nog hittat felet, det verkar vara lagret till AC kompressorn som låter tillsmagnet- kopplingen tar, då tysnar det.
Skulle varit bra med en sprängskiss, för jag misstänker att det går att åtgärda på plats.
Avitone
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Re: Sebring -05
Tjena!
Har du kollat servicemanualen? Jag tror att den visar ganska bra hur du får dän grejerna?
Om du inte fick tid nog att ladda ned den så kan jag ladda upp den på forumet igen, den försvinner efter 24-48 timmar.
Annars ska jag se om vi har någon sprängskiss till dig.
Menj ag tror att du måste byta hela kompressorn?
Har du kollat servicemanualen? Jag tror att den visar ganska bra hur du får dän grejerna?
Om du inte fick tid nog att ladda ned den så kan jag ladda upp den på forumet igen, den försvinner efter 24-48 timmar.
Annars ska jag se om vi har någon sprängskiss till dig.
Menj ag tror att du måste byta hela kompressorn?