Hej!
Jag har en CGV 2,8 crd -05 som är helt omöjlig att få igång utan Startgas och den går bara på 3 cylindrar på låga varv.
Vart ska jag börja felsöka?
Start + bränslefel på CGV 2,8 crd -05
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- likriktar'n
- Station Wagon
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tis 16 feb 2016, 20:17
Annons
Re: Start + bränslefel på CGV 2,8 crd -05
Hej! det låter lite som samma problem som jag hade på min CGV 2.8 CRD-04
på bränslefördelningsröret sitter det en bränsletrycksregulator, den är mer av en säkerhetsventil mer än en regulator enligt min erfarenhet och börjar den läcka igenom så får du startsvårigheter, Chrysler säljer enbart hela bränslefördelningsröret för kring 9000kr.. , men bosch har regulatorn som lös del för kring 1000 lappen. du kan ta en genomskinlig plastslang och montera ena änden på bränslefördelningsrörets nippel för bränsleretur på lågtryckssidan, och sedan stoppar du ner andra änden i en burk, sedan provar du att vrida på startnyckeln, det får inte komma nån som helst bränsle i slangen, för gör det det så är regulatorn defekt..
här kan du se en video på var du sätter slangen, den 6-kantiga muttern i änden på bränslefördelningsröret är själva regulatorn, 17mm fattning.
https://youtu.be/m5FnOU4MiIQ
och här kan du beställa en ny och se lite fler bilder på var den sitter om din visar sig trasig
http://www.ebay.co.uk/itm/301627667102
på bränslefördelningsröret sitter det en bränsletrycksregulator, den är mer av en säkerhetsventil mer än en regulator enligt min erfarenhet och börjar den läcka igenom så får du startsvårigheter, Chrysler säljer enbart hela bränslefördelningsröret för kring 9000kr.. , men bosch har regulatorn som lös del för kring 1000 lappen. du kan ta en genomskinlig plastslang och montera ena änden på bränslefördelningsrörets nippel för bränsleretur på lågtryckssidan, och sedan stoppar du ner andra änden i en burk, sedan provar du att vrida på startnyckeln, det får inte komma nån som helst bränsle i slangen, för gör det det så är regulatorn defekt..
här kan du se en video på var du sätter slangen, den 6-kantiga muttern i änden på bränslefördelningsröret är själva regulatorn, 17mm fattning.
https://youtu.be/m5FnOU4MiIQ
och här kan du beställa en ny och se lite fler bilder på var den sitter om din visar sig trasig
http://www.ebay.co.uk/itm/301627667102