Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cheva Nova -75 vart finns chassinummret

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
fredsknekt
Station Wagon

Cheva Nova -75 vart finns chassinummret

Hejsan fick bakslag på bilprovningen för att dom inte hittade det svenska instansade chassinummret. vart sitter det måntro...hittar inte det själv mer än plåten vid framrutan.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Cheva Nova -75 vart finns chassinummret

Det är inte säkert att det finns någonting, då det är någonting som i så fall knackats in vid importen till Sverige. Kravet är på väg att ändras så att det inte ska behövas på fordon från 1981 och äldre men inte klart ännu.

http://www.mhrf.se/identitetsnummer
Användarens profilbild
fredsknekt
Station Wagon

ok.. konstigt at dom säger på bilprovningen Opus att från *69 skall det finnas stansat chassinummer...
tack för svaret, skall forska mer i det där
Användarens profilbild
fredsknekt
Station Wagon

Nå har haft en diskution med Transportstyrelsen och dom skyller på swedak att det är dom som tagit bilprovningen i örat.
Jag diskuterade om de att som min Nova inte har haft ett instansat chassinummer på 41 år och vad gör att det skall behövas nu. Fick inget vettigt svar mer än att höra med generalagent till Chevrolet vilka inte verkar gå att få tag på. Fick ett svar av en lokal bilverkstad R&T jonssons bil att det inte finns någon primär märkning utan bara skyltar nitade fast i chassiet. Nåja bilprovningen så ju åt mig att till ombesiktningen titta om jag ser någon stansning i bilen annars måste jag registreringsbesikta bilen för 800 pengar. Tror jag skall göra en fuling som gör alla glada, köper stansverktyg på classes för 299 kr 7mm höga tecken och stansar in på ett lämpligt ställe. Och vipps vad har regeln om instansning på fordon för nytta egentligen.
Absolut ingen som helst då dom som verkligen vill lura med stulna bilar redan säkert löst problemet som swedac vill undkomma.
Användarens profilbild
Henrik T
Minivan

Hittade inte mitt nr heller.
Stansade in det själv och sa att jag "hittat" det.
Opus nöjde sig med det o strök anmärkningen.
Skriv svar