Nämligen att köpa en dodge ram.
Har kollat på både den nya modellen som kom 2009? och den äldre ner till 2004. Bensinare med hemi motorn.
Den nya modellen känns ju så mycket lyxigare, men är ju också 100-150 000 dyrare är den äldre.Har kollat lite hur mycket jag kör i veckan, kör max runt 10 mil i veckan, resten är med firmabilen på veckorna eller sambons bil.
Men rent bränsle ekonomiskt lönar det sig att gå upp till den nya modellen från 2009 och frammåt rent ekonomiskt?
Vill väl max lägga 300 000kr så är väl allt från 10 000-15 000 mil dom bilarna jag kommer kolla på.
drivlinan och motorn borde väl gå minst dom dubbla milen innan man kan förvänta sig några fel på dessa komponenter? När kommer dyra servis på dessa bilar?
Sen den viktigaste frågan som får mig att vela är, vågar man i ärlighetens namn köpa en sån här bil med rådande politik i världen med miljö hit och dit? man vill ju gärna få något för bilen om några år... Hur tänker ni som sitter och kör dessa bilar nu med rådande miljöpolitik? är det sälja som gäller eller hur går era tankar? ska man kanske vänta tills efter valet