Kupebelysning Cheva trans sport -01
- wallentin 1685
- SUV
Kupebelysning Cheva trans sport -01
Kupebelysningen tänds inte när öppnar dörren kan enbart trycka igång den i taket vad kan va fel?
Annons
Re: Kupebelysning Cheva trans sport -01
Jag skulle börja med att titta på kontakten i dörrposten som ska känna av att du öppnar dörren.
- Sheriffen_nrkp
- Station Wagon
Hur har du det med instrumentbelysningen lyser den som starkast?
Justerar man instrument belysningen till max och snurrar knappen lite till tänds kupébelysningen.
Om så är fallet, vrid tillbaka lite. Kupébelysningen kan stängas av på knappen i taket.
Så är det iallafall på -98:an.
Justerar man instrument belysningen till max och snurrar knappen lite till tänds kupébelysningen.
Om så är fallet, vrid tillbaka lite. Kupébelysningen kan stängas av på knappen i taket.
Så är det iallafall på -98:an.
- wallentin 1685
- SUV
Kupe belysningen har börjat lysa ovanligt länge när har stängt dörrarna. Och släcks inte när vi kör med bussen.Går det och fixa?
Det går att programmera funktionen, det beskrivs i en annan tråd hur man gör ang det automatiska dörrlåset men det är samma princip för belysningen. Om inte det fungerar kan man fundera på om den inte känner av när dörrarna stängs
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Sent from my Desire HD using Tapatalk
hej,jag har samma problem på min bil fast det är en 00,vet inte vad ska jag göra,är det nån som kan hjälpa till,snälla?!TAckwallentin 1685 skrev:Kupebelysningen tänds inte när öppnar dörren kan enbart trycka igång den i taket vad kan va fel?
Knappen i taket är (åtminstone på 97-99) till för att blockera kupebelysningen. Se till att den inte är intryckt så ska du kunna slå på belysningen med hjulet under strålkastarratten, då vet du om belysningen i sig fungerar eller ej.
Tack för tipsen,nu allt fungerar som det ska!:)sverker skrev:Knappen i taket är (åtminstone på 97-99) till för att blockera kupebelysningen. Se till att den inte är intryckt så ska du kunna slå på belysningen med hjulet under strålkastarratten, då vet du om belysningen i sig fungerar eller ej.