Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kupefläkt problem voyager -04 o fläktmotstånd Voyager -00

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Nail70
Station Wagon

Re: Kupefläkt problem voyager -04

Avenger skrev:Jag kom på en sista sak, gör en till kalibrering efter att du har bytt modulen:

Tändningen till ON, håll inne POWER + ÅTERCIRKULERINGS-KNAPPEN i 5 sek, sedan görs en kalibrering på det automatiska AC-systemet i cirka 25 sekunder (kan ta mindre eller längre tid).

Se om det fungerar nu (förutsatt att du har en ny/fungerande modul).
Jag har detta bekymmer oxå - funkar det inte att kalibrera om temperaturen runt bilen inte är 21 grader. Det är lite tufft just nu.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Kupefläkt problem voyager -04 o fläktmotstånd Voyager -0

Har du automatisk ACC så står det i manualen att kringstemperaturen runt bilen måste vara minst 21 grader :(

Och om du har manuell AC så måste den vara lägst 13 grader.

Förstår att det kan bli svårt nu, även om man har ett garage så är det svårt att få upp tempen till 21 grader, jag har ungefär 4-5 grader i garaget :lol:

Har du exakt samma symtom som trådskaparen? Då kanske du också har en defekt värmefläktsmodul? =/
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nail70
Station Wagon

Liknande i alla fall - min fläkt går men jag kan inte ändra hastighet på den. Oavsett hur jag snurrar och trycker så går den bara på lägsta. Det tar lite onödig tid att defrosta vindrutan.
Min panel ser ut som så här...
Bilagor
IMAG0598.jpg
IMAG0598.jpg (202.78 KiB) Visad 4725 gånger
Användarens profilbild
monsternils
Station Wagon

Min fläkt har gett upp helt. Får ström fram men den hoppar inte igång alls. Kan det vara motståndet som är paj i mitt fall också? Tacksam för svar.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

När jag hade det problemet en gång så var det fläkten/motorn som var dålig, inte motståndet =(

Får den ström fram till motståndet menar du? Eller efter? Har du samma generation Voyager med årsmodellen?

Bild
Användarens profilbild
monsternils
Station Wagon

Har en 04a 2,4se. Får lite blås på lägsta läget. Har inte mätt eller kollat mer noga än så. Motståndet sitter i alla fall bra till bakom handskfacket. Tyder väl inte på att det är det som är fel dock.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Då antar jag att du har ett värmefläktmotstånd och ingen modul eftersom du har enkel AC? Brukar vara det på 2.4:a med manuell låda.

Om motståndet går sönder så brukar det inte finnas motstånd kvar, dvs. fläkten går på högsta varvtalet, men du har alltså tvärtom vilket omöjligen kan vara motståndet?, det hade isf pekat på att motståndet fungerar på "alla motstånd" samtidigt, och det är tveksamt, så brukar dom inte gå sönder :P

Kan det vara fläktreglaget eller motorn tror du? Inget som glappar när du vrider vredet? :oops: Prova att göra en kalibrering?

Bild
Skriv svar