Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skall sälja min Vision.

Alla Chrysler-bilar här
Peter20ghz
Station Wagon
Kontakt:

Skall sälja min Vision.

Hej

Precis lagom nu till snön har försvunnit och sommardäcken skall på så har det blivit ändring i planerna.
Jag har fått jobb i Dublin och sticker om några veckor, resten av familjen flyttar efter till sommaren när ungarna slutat skolan. Bilen kommer jag inte att ta med, folket i den stan kör ju på fel sida av vägen och jag har ingen lust att köra vänsterstyrt i den stan. Så nu måste jag sälja bilen som jag köpte i höstas just innan snön kom, jag har alltså inte ens fått köra fort ordentligt med den ännu, lite besviket känns det faktiskt.
Så jag tänkte kolla om nån kan hjälpa lite med prissättning, jag har sett dem som ligger på blocket nu går från mellan 7-25 tusen och alla verkar vara väldigt random i sina prissättningar. Min är en 95:a med sommar och vinterdäck (v-däck på svarta stål-fälgar) har snart gått 18k mil, allt fungerar utom ett par mindre små-fix som t.ex. ett sprucket glas på en backspegel, samt att en av dörrarnas givare är trasig och ger utslag om "öppen dörr" på panelen. Bilen besiktades sista februari med endast anmärkning om det krossade spegelglaset samt att ena vinterdäckets mönster var för precis under det tillåtna. Dock behövs ingen ombesiktning och kör man med sommardäcken så är det problemen helt ur världen. Skatten betalas nu i månadsskiftet, dvs bilen är skattad och besiktigad till 20130228. invändigt ser den fin ut, inte mint condition men absolut inte nedsutten, sönderrökt osv. alla el-grejer funkar för stolar, fönster speglar etc. AC funkar och fylldes på samt servades 2008 (vet inte hur länge det räcker), original-stereo med cd växlare fungerar prima det också. Bilder på bilen finns i mitt galleri.

Så bilen är körklar, hel, normal-fin, och nästan helt fullt fungerande förutom de beskrivna felen. rost har den inga problem med, har sett på nått ställe på fronten av huven att det ser ut som ojämnheter i lacken, men inget annat. Undertill så fanns det heller inget att anmärka på enligt besiktningsmannen. När man kör så går den jämnt, inga obalanser eller konstigheter, jämn och fin i lådan.
MEN jag har sett att det ser ut som att man någon gång tagit loss ratten och satt tillbaka den en kugg fel, för den står inte helt rakt när man kör rakt. Jag frågade på besiktning om dom kan se ifall det varit nån skada som åsamkat detta och de sa då att det inte fanns nått som kunde styrka detta utan att ratten nog monterats av eller på fel vid tillfälle. Kollar jag i alla papper som medföljde bilen på alla service och reparationer så finns det heller inget som tyder på att den nånsin varit skadad på det sättet. Däremot har den alltid servats enligt alla intervaller och skötts väl. Bilen gick i början i Stockholm och var då en firmabil som skrevs över på varje anställd som fick ha den, vilket gör att under bilens alla år har lika många ägare som år om man räknar både bilfirmor som privatägare, jag tror 16 sammanlagt.

Vad tror ni, vad kan vara skäligt att begära för denna bil som är problemfri körning i ett år till?
Följdfråga, vet någon hur man kan demontera ratten och sätta tillbaka den så att den sitter i linje så att säga?
Finns det någon här som vill ha den så får ni gärna höra av er.

Tack för ordet/en
//Peter
USA-bil intresserad IT-konsult som driver http://www.itproduktion.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Skall sälja min Vision.

Hej!!

Grattis till nya jobbet! :) Får man vara nyfiken å fråga vad det är inom, eftersom ni flyttar utomlands? :D

Samtidigt tråkigt att ni måste sälja Chryslern :(

Jag skulle gissa på att du får mellan 12-13 tkr :oops: Men givetvis roligt om det blir mer i slutändan!

Ang. ratten, bilen drar inte snett eller något? Är däcken snedslitna? I sådana fall kan det behövas en hjulinställning, annars är det lossa ratten som du säger, men då tror jag Airbag-lampan går igång, kommer inte riktigt ihåg om den släcks automatiskt på Chrysler om ingenting är fel.. :roll: Den kör en diagnos varje gång vid uppstart.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar