Jag har sökt men inte funnit info någonstans, varken här eller där... Så nu frågar jag :
Någon som kan tala om hur man tar ur originalradion i en Grand Voyager -06 ? Jag måste ha serienumret för att få tag i koden till radion.
Ta ur radion i Voyager -06
- Klyktattar'n
- Station Wagon
Annons
Re: Ta ur radion i Voyager -06
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Som den länken Räcket visade så är det bara att göra följande:
Ta bort mugghållarna, ta bort plastpanelen ovanför mugghållarna (bara dra den rakt ut), seda, samma sak med den svarta plasten runtom stereon, bara dra den rakt ut. Sedan sitter stereon skruvan ed 4 st stjärnskruvar, skruva bort dessa och dra stereon mot dig och lossa kontakten på baksidan.
Ta bort mugghållarna, ta bort plastpanelen ovanför mugghållarna (bara dra den rakt ut), seda, samma sak med den svarta plasten runtom stereon, bara dra den rakt ut. Sedan sitter stereon skruvan ed 4 st stjärnskruvar, skruva bort dessa och dra stereon mot dig och lossa kontakten på baksidan.
- Klyktattar'n
- Station Wagon
Går det att se serienumret på radion utan att koppla ur den ?Avenger skrev:.....skruva bort dessa och dra stereon mot dig och lossa kontakten på baksidan.
Per N
Hej,
Nej, man måste plocka ur radion tyvärr =/
Nej, man måste plocka ur radion tyvärr =/
- Klyktattar'n
- Station Wagon
Det var ju synd.. Får väl gör det i samband med batteribytet.
I beskrivningen står "..Using a hook tool..". Är det ett speciellt verktyg eller är det något vad som helst som har någon form av krok ?
I beskrivningen står "..Using a hook tool..". Är det ett speciellt verktyg eller är det något vad som helst som har någon form av krok ?
Per N
Dom menar ett verktyg för att dra ut plasten, men detta kan du göra med händerna, det är mer skonsamt mot bilen så man inte råkar knäcka plasten 
Om den skulle sitta stenhårt (vilket jag absolut inte tror) då kan man ta ett spackelspa med en gammal klädtrasa viken över.
Om den skulle sitta stenhårt (vilket jag absolut inte tror) då kan man ta ett spackelspa med en gammal klädtrasa viken över.