Hehe. självklart.
Ja, denna motorn var ju renoverad ganska nyligen.
Borrad .030, nya kolvar/ringar, stakar, vevaxel.
Kamaxeln och lyftarna flyttade jag över ifrån min gamla motor.
För det var ju ändå "trim" grejor.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Denna motor slängde jag i efter att den förra gick dåligt
och sen fick en massa sand och vatten i sig.
Men denna motor gick bara i typ 1 månad.
Sen en dag när jag skulle starta den så ville den inte gå runt.
Den gick nästan 1 varv, sen tog det tvärstopp.
Lite därför jag oxå plockar ner den i delar.
Jag vill veta vad som har hänt.
Jag vet att den frös en vinter, men inte så hårt.
Dock så hade 2 fryspluggar hoppat loss, men det borde ju oxå har räddat motorn.
Det var de 2 främre som hoppade, men efter det så gick den runt.
Men en dag så ville den bara inte längre???
Så man kan ju lika gärna spara det som går,
ifall man får tag på en motor som behöver en renovering.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Bara att dubbelkolla/mäta allt så det inte hänt nåt där.
Hahaha.
Ja då skulle du sett min min första gången jag såg dom.
Och gissa hur många gånger jag klia mig i skallen innan jag fick dit dom.
Det värsta var att man var tvungen att lyfta upp motorn en bit,
för att ens få ner rören runt motorn.
Det många oxå missat, är att på denna modell (Plymouth Volare, Dodge Aspen med V8)
så sitter inte motorn i mitten.
Styrsnäckan sitter å tar för mycket plats, så för att få plats med V8 så flyttade dom motorn.
Den sitter ca 8-10cm mer över åt passagerarsidan.
Så när jag gjorde hålet i huven så fick jag bygga en spacer/adapter som sköt över
luftburken iaf ett par cm tillbaka.
Men hålet i huven är fortfarande inte i mitten.
Lustigt nog så har inte nån påpekat det, nånsin.
Kolla på denna bild igen.
[bilder]
http://gallery.voodoo-people.com/albums ... .sized.jpg[/bilder]