Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

CD växlare Cheva Trans Sport -01?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
wallentin 1685
SUV
Inlägg: 171
Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40

CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Går det och koppla en cd växlare till bandaren i en cheva transsport -01?
Senast redigerad av Avenger den tor 21 jun 2012, 10:30, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: CD växlare

Jag har sett en Trans Sport som hade en CD-växlare monterad i hanskfacket och jag tror att den hade orginalradio, men jag vet inte hur den var kopplad. Jag bytte kupéluftfilter på den och cd-växlaren var monterad så att det inte gick att öppna luckan så jag var tvungen att skruva loss hela hanskfacket. Filtret var som väntat helt svart och fullt av gammalt bös...

Sannolikt får du bästa resultat om du byter ut radion mot någonting modernare, och inte omöjligt också billigare. På ebay hittar du ramar för montage av standardstorlekar och kablage för att integrera med knapparna i ratten.
Användarens profilbild
Mäster
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 13:10

Re: CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Jag har en -98 med cd-växlare monterad, den åker dock ur imorgon..
Användarens profilbild
wallentin 1685
SUV
Inlägg: 171
Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40

Re: CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Ja skulle gärna vilja veta hur den är inkopplad kan du kolla och beskriva det för mej så är ja tacksam
Användarens profilbild
wallentin 1685
SUV
Inlägg: 171
Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40

Re: CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Jo men ja har en pioneer cd växlare liggandes tänkte om det gick att koppla till delco bandaren? Finns det någon adapter som passar mellan stereon och cd växlaren?
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Den här sidan indikerar att det ska finnas en port på stereon för att styra växlare och dylikt, det står från 02 men i fotnoten står det att 00 och tidigare inte hade det så då borde 01 ha.

http://www.oemautosound.com/pc-296-83-p ... apter.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Mäster
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 13:10

Re: CD växlare Cheva Trans Sport -01?

Min cd-växlare blev kvar ett tag till, det blev för sjåigt att demontera den..
Skriv svar