Tack för erbjudandet dock
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Project Avalanche
Annons
Re: Project Avalanche
Ja, hoppas på givare eller packning, men med mitt flyt är det väl pumpen. Det som talar för är väl att tickandet tycks komma från bakom instrumenten, och bara uppstår vid belastning. Skulle det vara pumpen borde väl trycket ligga på noll?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Project Avalanche
Mot bättre vetande och utan bättre lösning rullade bilen från firman till verkstan nu på morgonen, ca 250m. När den var kall hördes inget tickande så antagligen uppstår det först när den blir varm. Vet dock inte hur man ska ställa sig till det, gott tecken eller lika illa. Dom skulle kolla på den imorgon eller fredag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Project Avalanche
Var lite väl långt bort tyvärr, bor utanför Gefle...d4l skrev: ↑tis 26 mar 2019, 07:35Bor i närheten av Karlstad, bilen står på firman där nu och ska köras ner till V8-shoppen imorgon så får dom titta på det. Har ingen extra bil, och här går nog gränsen för mitt hemmapulande både kunskapsmässigt och tidsmässigt. Vi får se vad de går på, hoppas det inte är pumpen.Notch skrev:Du har ingen GM-verkstad i närheten som kan köra med en Tech2/MDI läsare så du verkligen får all info?d4l skrev: ↑tis 26 mar 2019, 05:14 Tackar så mycket för tipset!
Ska kolla efter det.
Nu börjar bilen verkligen kännas som den är på väg utför... igår kväll på väg till jobbet började motorlampan lysa, ett tickande ljud som höll igång när motorn belastades, kändes som de kom från instrumenten men kan vara längre fram, oljetrycket svajade och låg på ca 20 och hoppade till dryga 40 vid gaspådrag.
Idéer välkomnas, börjar bli måttligt road just nu när allt kommer på samma gång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vart bor du nånstans?
Du skulle kunna få låna min om du vill, om du nu bor i närheten. Har lånat ut den nu, men han som lånat den är snart klar med den så.
Annars om du har en annan bil att köra så länge, så beställ hem en egen. Den är guld värd om man köra Cheva.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hoppas det inte är nånting dyrt eller krångligt fel för dig.
_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Re: Project Avalanche
Bilen är klar, kass packning, slutnota inkl olja/filterbyte: 4022kr
Nu är det bara resten kvar.
Någon som vet hur man får isär backspeglarna för att komma åt insidan bakom själva spegeln?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu är det bara resten kvar.
Någon som vet hur man får isär backspeglarna för att komma åt insidan bakom själva spegeln?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Project Avalanche
_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Re: Project Avalanche
Kass packning på oljepumpen? Isf. var det ett bra pris för jobbet känns det som.
Pumpen sitter ju fram runt veven
RAM Sport 1500 4x4
Re: Project Avalanche
Det var ett bra pris, men vilken packning var det?
Tur att det inte var något internt fel som många andra haft, då har det slutat med motorrenovering vilket inte är kul, dyrt om man lämnar bort arbetet till en verkstad och tidskrävande om man gör det själv
Ang. Autel, ja precis MD802 funkar kanon till alla bilar jag provat på, den har dock några år på nacken så det finns nyare modeller nu om man vill ha det
Mvh
Tur att det inte var något internt fel som många andra haft, då har det slutat med motorrenovering vilket inte är kul, dyrt om man lämnar bort arbetet till en verkstad och tidskrävande om man gör det själv
Ang. Autel, ja precis MD802 funkar kanon till alla bilar jag provat på, den har dock några år på nacken så det finns nyare modeller nu om man vill ha det
Mvh