Dun fråga kanske, men har du kollat park / neutral brytaren? Om den inte funkar får du ingen spänning till reläet. Prova att bygla över reläsockeln med en kabel. Drar motorn runt då så funkar ju allt på matarsidan om man säger.
Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2
elfel Chrysler Voyager -98, klickar!
- Mr_Andersson78
- Van
Re: Sv: elfel Chrysler Voyager -98, klickar!
Chrysler Grand Voyager-97. *skrotad*
Chrysler Grand Voyager-98.
Chrysler Sebring LImited-05.
"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
Chrysler Grand Voyager-98.
Chrysler Sebring LImited-05.
"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
Annons
Re: elfel Chrysler Voyager -98, klickar!
Hej.Lunkan74 skrev:hej jag har en chrysler voyeger 98. Jag har något konstigt elfel, den bara klickar när jag ska starta den. Det är inte startmotorn, för den går när jag tjuvar den. Den startar inte, lyset till trippmätaren slocknar ibland och tankmätaren funkar inte. Jag har testat byta säkringsdosa i huven men det hjälper inte och även testat nytt tändningslås. Jag har kopplat bort larmet och återställt kablarna men det funkar inte. Någon som vet??? Snälla, jag blir galen snart hoppas på svar....
har du felet hela tiden eller går den att starta någon gång?
Min 98a har börjat med något liknande nu.
Startmotorn klickar till, och allt slocknar, men ljusreglagen börjar låta och slutar inte förrän jag tar ut nyckeln.
så jag gör som "mätarhusproblemet" lossar batteriet och bankar på mätarhuset och efter 1-3 försök så startar den och alla lampor lyser igen. Vet inte om det är mätarhus eller jordfel.
Och som bonus fastnar växelspaken i p-läge emellanåt.
Så jag blir snart lika galen som du.
Lasse
Chrysler Voyager awd 04
Chrysler Voyager awd 04