Mät direkt på batteri med digital multimeter för att få ett exakt värde på eventuellt spänningsfall.svanee skrev:Uppdatering.
Bytt både jordkabel och pluskabeln till nya 50mm2 kablar. Plus ett nytt Varta batteri med 74Ah och 750A.
Samma problem kvarstår dock, voltmätaren i bilen visar 12, 2V och när jag vrider på startmotorn 9, 7V.
Vet inte vart jag ska leta nu längre..
Kan tillägga att startmotorn snurrar hur fint som helst.
Silverado 1500 -89 startar inte
Re: Silverado 1500 -89 startar inte
Annons
Blev less och tog bilen på verkstan! Väntar på besked i veckan troligast.
Tack för hjälpen so far.
Tack för hjälpen so far.
Ska bli intressant att se vad det kunde tänkas vara, hoppas inte det blir för dyrt.
Mvh
Mvh
Ringde verkstan idag för att kolla läget. Det visar sig tydligen att samma dag som jag bogserade dit den så hade de provat starta den och den startade som vanligt.. Under veckan har de provstartat flera gånger men den har aldrig visat tecken på att inte vilja starta.
Detta innebär isåfall att de 2 kilometrarna jag bogserade bilen på nåt sätt fick felet att försvinna.. Jag förstår inte hur det är möjligt? Kan lådan ha varit i nåt läge så att den varnade och i sin tur hindrade motorn från att få gnista och soppa? Sen att det gick till sig mär den fick rulla lite? Men det förklarar inte spänningsfallet heller. Glapp jordfläta?
Detta innebär isåfall att de 2 kilometrarna jag bogserade bilen på nåt sätt fick felet att försvinna.. Jag förstår inte hur det är möjligt? Kan lådan ha varit i nåt läge så att den varnade och i sin tur hindrade motorn från att få gnista och soppa? Sen att det gick till sig mär den fick rulla lite? Men det förklarar inte spänningsfallet heller. Glapp jordfläta?
=)
Roligt när sakerna lagar sig själva
..men prova köra runt området/verkstaden ett par gånger och se så allt fungerar, kan tänka mig att det var någon vev- eller kamaxelgivare som satt bilen i dödläge?
Roligt när sakerna lagar sig själva
..men prova köra runt området/verkstaden ett par gånger och se så allt fungerar, kan tänka mig att det var någon vev- eller kamaxelgivare som satt bilen i dödläge?