Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startmotor Chevy TS-98

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
lokiz
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 30 jul 2012, 01:42

Startmotor Chevy TS-98

Jo , som Ni säkert vet: En olycka kommer sällan ensam........

När jag vrider på nyckeln för att starta. Då bara klickar det. Alltså INTE ett klick utan klick-klick-klick-klick tills det att man släpper nyckeln. Startmotorn går inte runt.

Har provat med hjälpbatteri så det är inte att det är låg spänning ( är min bedömning ). Finns det något startrelä som kan vara kass eller är det helt enkelt startmotorn. Någon som vet var den sitter på -98:an ??

Ha det gött alla !!!!
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Startmotor Chevy TS-98

Hur länge hade du starthjälpen påkopplad?

För mig har det alltid varit batteriet när det låtit så.

Haft starthjälp från andra bilen då och då har den varit tvungen att vara igång någon minut innan bilen med taskigt batteri startat.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Startmotor Chevy TS-98

Det gäller också att få en bra koppling, min erfarenhet är att det är svårt att få tillräckligt med spänning när man kopplar från ett batteri med startkablar. Det brukar fungera bättre om man kopplar startkablar från en annan bil, eller en riktig starthjälp. Det brukar vara för låg spänning när det klickar så där.

Annars är startmotorn av vanlig typ, med ett startrelä som en liten cylinder på själva motorn. Det borde fungera som vanligt att kortsluta över dess poler för att aktivera motorn men den sitter ju inte helt lättåtkomligt.
carawelle
Van
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 21:58
Ort: östersund

Re: Startmotor Chevy TS-98

Kolla oxå batteripolskor och Jordflätor mellan motor och kaross
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startmotor Chevy TS-98

Jag råkade lämna stereon på i bilen i förrgår, eller rättare sagt slutsteget, och då var batteriet ganska så slut efter 2 dags urladdning, klickade bara från startmotorn. Hämtade ett batteri ifrån garaget som stått i 6 månader och kopplade som starthjälp och vips drog motorn igång =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar