Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tips på Cheva-verkstad i Sthlm

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Cholo
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 mar 2011, 19:48
Ort: Sthlm

Tips på Cheva-verkstad i Sthlm

Hej,
Har nu varit runt flera verkstäder där dom säger att dom inte kommer in/kan läsa av felkoderna från bilen. Brist på rätt programvara är svaret.
Har ni tips från egen erfarenthet på en bra/rätt bilverkstad i Sthlm som kan hjälpa mig?
Bilen är en Cheva Trans Sport 1999. ABS/TCS lampan lyser. (Jag orkar inte mecka med bilen:-)). Vad jag tror kan vara är att ABS-ringen är trasig(byte av hela drivknuten?) Kabelbrott, ABS-givaren? Kan vara vad som helst.:eek:
Mvh Cholito

Ps: Vad kan en felsökning gå på?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tips på Cheva-verkstad i Sthlm

Hej!

Du måste nog åka till en märkesinriktad verkstad, men det kanske du redan har? Det krävs nämligen lite "dyrare" felsöknings-instrument för att läsa av ABS osv.

Det verkar dock bara som om "Svenska bil" är en aukt. serviceverkstad.

Det bör inte kosta alltför mycket för en felsökning, men tyvärr uppåt 1 000:- :(

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Cholo
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 mar 2011, 19:48
Ort: Sthlm

Re: Tips på Cheva-verkstad i Sthlm

Hej, det var inte många Mekonomen verkstäder som kunde ta in bilen. Hittade en till slut i Sätra. Pik Ab tar 1370kr för felsökning. Svenska bil tar upp till 2500 kr för en felsökning. Så nu har jag bokat tid hos den billigare verkstan. Återkommer hur det gick.
/Cholo
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tips på Cheva-verkstad i Sthlm

2 500:- :shock: Dom kan ju inte vara kloka! :x

Bra att du hittade något för hälften i alla fall.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar