Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ta bort ratt Grand Voyager-03

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

Ta bort ratt Grand Voyager-03

Blinkersen går inte tillbaka automatiskt på min bil. Har bytt spaken då den gamla var trasig, men upptäckte då att plastringen som sitter runt rattstången var lös. Den går att snurra runt axeln med fingrarna.

Ta bort ratten är ju inga problem, men hur gör man med airbagen? Och hur sitter plastringen fast runt axeln?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ta bort ratt Grand Voyager-03

För att ens kunna ta bort ratten så är det airbagen du lossar först, modulen sitter med tre skruvar bakom ratten, en vid varje eker på ratten. Vrid ratten upp och ned och lås med rattlåset. OBS!!!! Vidta först säkerhet så att airbagen inte smäller, koppla loss batteriet och vänta några minuter, sen blinkar du med helljuset för att få ur all elektricitet som ev. kan finnas kvar! När du väl fått bort airbagmodulen och kontakterna till allting så är det ganska enkelt att se hur allting är monterat, har du ingen avdragare till ratten så får du rycka lite i den upp och ned, fram och tillbaks, så släpper den efter ett tag ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar